ERF
search
accessibility

Programiranje u radu s osobama s poremećajem iz autističnog spektra II

Šifra: 87250
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Jasmina Stošić
Izvođači: Matea Begić Alić, mag. rehab. educ. - Seminar
izv. prof. dr. sc. Jasmina Stošić - Seminar

Matea Begić Alić, mag. rehab. educ. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Očekivani Ishodi učenja:
Nakon odslušanog kolegija i odrađenih vježbi te položenog ispita iz kolegija student će moći:
- samostalno provesti edukacijsko - rehabilitacijsku procjenu zaadolescente i odrasle osobe s poremećajem iz autističnog spektra (PAS)
- na temelju procjene izraditi i provesti Individualizirani edukacijsko - rehabilitacijski program
- izraditi plan tranzicije u osobno usmjerene programe zapošljavanja i stanovanja uz podršku u životnoj zajednici
- evaluirati i revidirati individualizirane programe
- informirati roditelje o specifičnostima razvoja djeteta te ih savjetovati o primjerenim načinima poticanja djeteta kroz svakodnevne aktivnosti.
- sve navedene aktivnosti provoditi u uvjetima integracije (vrtić, redovna škola) te posebnim uvjetima.
- u uvjetima integracije, voditi, koordinirati i supervizirati programe životne zajednice i za osobe s PAS i programe za poticanje socijalnih vještina, zapošljavanja i organiziranja kvalitetno,g osobno usmjerenog plana provođenja slobodnog vremena h vještina.

Sadržaj predmeta:
Teme predavanja i vježbi
1. tema
Obilježja suvremenih modela podrške usmjerenih unapređenju kvalitete življenja
osoba s poremećajem iz autističnog spektra (PAS)
2. tema
Preduvjeti osobno usmjerenog planiranja za osobe s PAS
te
3. Modeli organiziranja samostalnog stanovanja u zajednici; različiti oblici i razine podrške
4. Modeli organiziranja zapošljavanja uz podršku različiti oblici i razine podrške
5.
Vježbe - Opservacija, intervju sa skrbnikom provođenje strukturiranje procjene
6. tema
Vježbe- Hospitacija u institucionalnim i inkluzivnim uvjetima stanovanja i zapošljavanja
7. tema
Vježbe Hospitacija u institucionalnim i inkluzivnim uvjetima stanovanja i zapošljavanja.
8.
Izrada Individualiziranog programa
9.
Vježbe - Sudjelovanje u provođenju programa stanovanja uz podršku (slobodno vrijeme /radne aktivnosti)
10.
Sudjelovanje u provođenju programa stanovanja uz podršku slobodno vrijeme /radne aktivnosti)
11.
Izlaganje seminara
12.
Izlaganje seminara
13.
Završno predavanje
Vježbaonice:
Mentorica
- Centar za autizam Dubrava -
Ljevakovićeva 9
Mentor: mr. Renata Vragović, prof.def.

- Udruga za autizam Zagreb
Mentorica: Slavica Dujmović Šulekova 16
Seminar

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Svaki student treba izraditi seminar na temu koja je povezana sa sadržajem kolegija. Temu predlaže student i odobrava nastavnik. Opseg seminara treba biti u rasponu od 15 do 20 stranice (font 12 Times New Roman, prored 1,5). Literatura korištena u seminaru treba biti nova i relevantna te pravilno citirana (prema Hrvatskoj reviji za rehabilitacijska istraživanja). Seminarski radovi biti će prezentirani u okviru nastave.
Ispit
Usmeni.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  3. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  4. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima
  5. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  6. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  7. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  8. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  9. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  10. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  11. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.)
  12. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Podrška roditeljima djece i odraslih s autizmom, , Frey Škrinjar,, , 2010.
  2. Stanovanje i zapošljavanje odraslih osoba s poremećajima iz autističnog spktra, , Frey Škrinjar, J, , 2010.
  3. Poticajno životno okruženje i podrška za odrasle osobe s PAS, , Vragović,R., Frey Škrinjar, J., Fulgosi Masnjak, R., , 2014.
  4. Evaluacija promjena u socijalnim kompetencijama odraslih osoba s poremećajem iz autističnog spektra nakon preseljenja u životnu zajednicu, , Vragović,R., Frey Škrinjar, J., Masnjak, M., , 2013.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Programiranje u radu s osobama s poremećajem iz autističnog spektra II