ERF
search
accessibility

Profesionalna rehabilitacija I

Šifra: 225801
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš
Izvođači: prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš - Seminar

prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Po odslušanom kolegiju studenti će biti u mogućnosti vješto baratati temeljnim pojmovima vezanim uz profesionalnu rehabilitaciju, kritički sagledati kompleksnost i značaj sustava profesionalne rehabilitacije osoba s invaliditetom različitih uzroka, vrsta i stupnjeva oštećenja te povezati teorijske spoznaje s praktičnom primjenom znanja. Biti će u stanju integrirati spoznaje o provedenim procesima u pripremnoj, provedbenoj i evaluacijskoj fazi profesionalne rehabilitacije
Očekivani ishodi
Analizirati profesionalne potrebe djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom. (1)
Usporediti ulogu pojedinih sustava u profesionalnoj rehabilitaciji. (2)
Planirati individualizirane programe profesionalnog razvoja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom. (3)
Prilagoditi postupke profesionalne rehabilitacije individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom. (4)
Procijeniti učinkovitost specifičnih modela profesionalne rehabilitacije. (5)
Zastupati ideju realizacije inkluzivnih edukativnih i radnih prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom. (6)
Zagovarati model ljudskih prava u politici prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom. (7)

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
LEGENDA:
P predavanja, V vježbe, S seminari, IU ishod učenja
Uvod u kolegij (P 1, IU 7)
Zašto je važno zapošljavati osobe s invaliditetom (P 2, V 1, IU 1)
Diskriminacija osoba s invaliditetom u području zapošljavanja i rada (P 2, V 1, IU 1, IU 6, IU 7)
Uloga rada u životu čovjeka (P 2, V 1, IU 1)
Psihološke odrednice profesionalnog razvoja (P 2, V 1, IU 1)
Definiranje osnovnih pojmova vezano za profesionalnu rehabilitaciju osoba s invaliditetom (P 3, V 1, IU 2, IU 5)
Rehabilitacijski proces, službe rehabilitacije, profesionalni aspekt u rehabilitaciji (P 2, IU 2, IU 5)
Profesionalna rehabilitacija - cilj, načela, faze (P 2, V 1, IU 6)
Profesionalno usmjeravanje (profesionalno prosvjećivanje i informiranje) (P 2, V 1, IU 3, IU 4)
Neposredno savjetovanje (P 2, V 1, IU 3, IU 4)
Profesionalno usmjeravanje osoba s invaliditetom u Hrvatskom zavodu za zapošljavanje (P 2, V 4, IU 4)
Sustav osposobljavanja za produktivni rad osoba s invaliditetom - organizacijski oblici (P 2, V 1, IU 3, IU 4)
Programi osposobljavanja za produktivni rad (P 2, V 1, IU 3, IU 4)
Radno osposobljavanje (P 2, V 1, IU 3, IU 4)
Uvjeti rada (P 1, IU 4)
Trening psihomotoričkih vještina (P 1, IU 4)
Zapošljavanje osoba s invaliditetom (P 2, IU 5)
Izabrane teme vezane uz Profesionalnu rehabilitaciju (S 15, IU 1, IU 2, IU 5, IU 6, IU 7)

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Redovito dolaženje te aktivno sudjelovanje u nastavi, uvjet su za potpis. Ocjena se realizira pristupanjem usmenom ispitu ili izradom seminarskog rada.
Izradom i javnim izlaganjem seminarskog rada (uz ispunjavanje ostalih studentskih obveza) studenti mogu položiti ispit iz kolegija (do maksimalno 9 studenata - ovisno o važnosti i relevantnosti predložene teme za kolegij).
Konačnu prijavu seminara treba izvršiti do najkasnije 22. studenog 2017. godine.
Temu i datum javne prezentacije seminarskog rada, studenti dogovaraju s predmetnim nastavnikom.
Seminarski rad je pregledni rad na temu s korektno navedenim referencama (u tekstu i u popisu literature, citati), citiranim kao u Hrvatskoj reviji za rehabilitacijska istraživanja.
Seminarski rad treba napisati u pasivu, a treba sadržavati sve potrebne elemente (Uvod, Problem /s podnaslovima/ te Zaključak i/ili Smjernice).
Tekst seminarskog rada (10 - 15 stranica) studenti predaju najkasnije 13. prosinca 2017. godine predmetnom nastavniku na čitanje te nakon izvršenih korekcija, rad predaju na ocjenu.
Uz seminarski rad treba pripremiti prezentaciju koju je e-mailom potrebno poslati nastavniku i studentima.
Prezentacija treba trajati 45-50 minuta + vrijeme predviđeno za moguća pitanja i vođenu diskusiju (ukupno 60 minuta).
Elementi za ocjenu seminarskog rada iz kolegija "Profesionalna rehabilitacija" su:
- Kvaliteta seminarskog rada (aktualnost teme, obuhvat teme s različitih aspekata, korišteni izvori/brojnost, suvremenost, korektno navođenje, kreativnost u pristupu temi, zaključci i smjernice);
- Kvaliteta prezentacije (jasnoća, sažetost /prosječno 3 minute izlaganja po slajdu, informativnost);
- Mogući dodatni materijali za studente (popis web-stranica, kopije zakonskih i podzakonskih akata, novinski članci, gosti predavači i sl.)
- Kvaliteta prezentacije (odabir sadržaja, jasnoća izlaganja, informativnost, pravilno korištenje raspoloživog vremena).
Ishodi učenja:
  1. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja.
  2. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici).
  3. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja
  4. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  5. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  6. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
Literatura:
  1. Teorija profesionalne rehabilitacije osoba s invaliditetom, , Rački J., Fakultet za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu, 1997.
  2. Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom, , , Narodne novine, br. 175/13, 2013.
  3. Profesionalna rehabilitacija osoba s posebnim potrebama, , Lelia Kiš-Glavaš, Zbornik radova 1. međunarodnog stručnog simpozija "Aktualnosti i perspektive zapošljavanja osoba s invaliditetom", 2002.
  4. Profesionalna rehabilitacija osoba s invaliditetom - vrata za ponovni ulazak u svijet rada u Republici Hrvatskoj, , Kiš-Glavaš, L., Majsec Sobota, V., Sučec, J., Zećirević, M., Zbornik radova 6. međunarodnog stručnog skupa: Profesionalna rehabilitacija osoba s invaliditetom - vrata za ponovni ulazak u sv, 2010.
  5. Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2007. do 2012. godine, , , Narodne novine, 63/07, 2007.
  6. Nacionalna strategija jedinstvene politike za osobe s invaliditetom od 2003. do 2006. godine, , , Narodne novine, br. 13/03, 2003.
  7. Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2017. do 2020. godine, , , Narodne novine, br. 42/17, 2017.
  8. Priručnik za osiguranje pristupačnosti građevina osobama smanjene pokretljivosti, , , Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja, Zagreb, 2003.
  9. Profesionalno i radno osposobljavanje osoba sa intelektualnom ometenošću, , Radić-Šestić, M., Milanović-Dobrota, B, Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016.
  10. Priručnik zakonskih prava osoba s invaliditetom, , Sindikat invalida Hrvatske, Sindikat invalida hrvatske, URIHO, Zagreb, 2006.
  11. Konvencija o pravima osoba s invaliditetom, Fakultativni protokol uz konvenciju, www.mobms.hr/news.aspx?newsID=797&pageID=33-32k, Ujedinjeni narodi, Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za osobe s invaliditetom i Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnos, 2006.
  12. Standardna pravila o izjednačavanju mogućnosti za osobe s invaliditetom, , Ujedinjeni narodi, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb, 1999.
  13. Akcijski plan Vijeće Europe za promicanje prava i potpunog sudjelovanja u društvu osoba s invaliditetom: poboljšanje kvalitete života osoba s invaliditetom u Europi 2006. - 2015, , Vijeće Europe, Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za osobe s invaliditetom i Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnos, 2006.
  14. Integracija osoba s invaliditetom, , Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb, Vijeće Europe, 2002.
  15. Stručno osposobljavanje i rehabilitacija osoba s invaliditetom: komparativna analiza, , Vijeće Europe, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb, 2002.
  16. Jedinstvena politika rehabilitacije osoba s invaliditetom, , Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb, Vijeće Europe, 2001.
  17. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, , , Narodne novine, br. 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, .
  18. Zakon o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba s invaliditetom, , , Narodne novine, br. 143/02, 33/05, .
  19. Zakon o suzbijanju diskriminacije, , , Narodne novine, br. 85/08, 2008.
  20. Socijalna prava osoba s invaliditetom u Republici Hrvatskoj, Mirovinsko osiguranje, , Znaor. M., Janičar, Z., Kiš-Glavaš, L., Revija Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, tematski broj, br. 1, str. 3-20, 2003.
  21. Profesionalnom rehabilitacijom u 21. stoljeće, , Žunić, Z., Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Ministarstvo rada i socijalne skrbi, Zagreb, 2001.
5. semestar
Obavezni predmet - Izvanredni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Profesionalna rehabilitacija I