ERF
search
accessibility

Poticanje perceptivno-motoričkih sposobnosti

Šifra: 131045
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar
Izvođači: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Vježbe rekreacije 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Prezentiranim teoretskim sadržajima i demonstriranim vježbama steći znanja o značaju perceptivno
motoričkih sposobnosti i intervencija kao komplementarnih rehabilitacijskih sadržaja u podizanju spremnosti za učenje djece s IT
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Temeljem teoretskog i praktičnog rada u okviru kolegija, student će:
pokazati razumijevanje perceptivnog procesa:
poznavanje sustava percipiranja, odnosa osjetilnih modaliteta i percepcije te njihovu povezanost s preduvjetima za učenje
moći objasniti utjecaj perceptivnog iskustva na razumijevanje uputa povezanih uz sadržaje obrazovnih predmeta ranog osnovnoškolskog obrazovanja djece s lakim IT
moći objasniti utjecaj perceptivnog iskustva na elemente kurikuluma za svladavanje vještina svakodnevnog života za djecu s većim intelektualnim teškoćama
uz superviziju magistra inkluzivne edukacije i rehabilitacije izvoditi će program poticanja perceptivno-motoričkih sposobnosti
primarno u radu s djecom s blažim do većih teškoća intelektualnog funkcioniranja
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Povezanost spremnosti za učenje s bio-psiho-socijalnim utjecajima (kognitivnim razvojem, perceptivnim sposobnostima, nivoom socijalne adaptacije, utjecajem iskustva interakcijama)
Teorijske spoznaje o procesu percipiranja i metodička načela u njihovu poticanju (P + S)
Perceptivno iskustvo djece s IT i utjecaj na razumijevanje, interpretaciju, regulaciju, socijalne interakcije i formiranje stavova (P, S)
Perceptivne sposobnosti prostorne i vremenske organizacije (video prikazi, S)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Opisati načine kako se vrednuje rad studenata na pojedinim oblicima i vrstama nastave te kako se oblikuje konačna ocjena
Ukazati studentima na očekivanja u vezi s pismenim radovima (pravopisna i gramatička ispravnost, potreba korištenja računala,
način predaje radova (elektronski ili u pisanom obliku); čim je moguće točnije uputiti studente u očekivanja glede pismenih radova (opseg, struktura, način obrade teksta, stil pisanja)
Pomno planirati način vrednovanja rada studenata/studentica kada se procjenjuje uradak grupe
tima (primjerice, zatražiti od grupe tima jasan iskaz o tome kako su se podijelili zadaci u timu)
Ishodi učenja:
  1. 1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
    1. Distinguish
  2. 6. Implementing education and rehabilitation programs and procedures in order to improve functional development (abilities, knowledge and skills), meet individual needs and achieve quality of life for children with disabilities and persons with disabilities under supervision.
  3. 7. Evaluating education and rehabilitation programs and procedures under supervision
  4. 5. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  5. 6. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  6. 7. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  7. 1. Distinguishing characteristics of typical development of children, youth and adults in relation to charactersitics of development of children, youth and adults with visual impairments, motor disorders, chronic diseases, intellectual disabilities, learning disabilities, attention deficit and hyperactive disorder, autism spectrum disorder (ASD), multiple disabilities and with other developmental and acquired disabilities in functioning with various etiology (hereinafter: children with disabilities and pers
  8. 5. Conducting education and rehabilitation assessment of levels of motor, sensory, cognitive, emotional and social functioning of children with disabilities and persons with disabilities and assessment of characteristics of their living environment (family, school, peers, housing, employment, etc.) under supervision.
Literatura:
  1. Metodika odgojno-obrazovnog i rehabilitacijskog rada za djecu i mladež s mentalnom retardacijom, , Vicić, M, Zagreb, 1996.
  2. Senzorna integracija u radu s učenicima s autizmom, , Mamić, D., Fulgosi-Masnjak, R.; Pintarić- Mlinar, Lj., , 2010.
  3. Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, , Levandovski, D.,Teodorović, B., Pintarić Lj., , 1992.
  4. Providing Stimulative Environment for Children with Intelectual Disabilities Perceptually Based Intervention and Adaptive Behavior Skills in Children with Intellectual Disabilities, , Pintarić Mlinar, Lj., Fulgosi Masnjak, R., Zadar, 2007.
  5. Stimulacija perceptivno-motoričkih sposobnosti, Priručnik, , Teodorović, B., Levandovski, D., Pintarić Mlinar, Lj., Kiš-Glavaš, L., Zagreb, 1997.
6. semestar
Rehabilitacija, 6. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Poticanje perceptivno-motoričkih sposobnosti