ERF
search
accessibility

Poremećaji matematičkih sposobnosti

Šifra: 32375
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Mirjana Lenček
Izvođači: Marija Jozipović, mag. logoped. - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
POREMEĆAJI MATEMATIČKIH SPOSOBNOSTI
Preddiplomski studij Logopedije, 3. godina, VI. semestar
Izborni predmet
ECTS: 3


Cilj je predmeta upoznati studente s osobitostima diskalkulije unutar kategorije specifičnih teškoća učenja. Studenti trebaju usvojiti znanja o određenju matematike i primijenite je u shvaćanju mogućih teškoća, odnosno diskalkulije kao i terminologiju vezanu uz različite vrste odstupanja u matematici. Pregledom obilježja razvoja matematičkih sposobnosti i vještina kroz ranu dob te dob pred polazak u školu, cilj je predmeta stvoriti osnove za prepoznavanje obilježja urednog razvoja i odstupanja, odnosno za teškoće i postojanje rizika za diskalkuliju. Sa stajališta suvremenih gledišta, kao temelja za promatranje u školskoj dobi, studenti trebaju usvojiti znanja o najučestalijim/tipičnim greškama vidljivima kod postojanja teškoća, o značaju matematičkog jezika i obilježjima problemskih zadataka. Razumijevanje problema u matematici i diskalkulije moguće je ukoliko postoji poznavanje razloga nastanka teškoća u matematici, odnosno mogućih uzroka diskalkulije i poznavanje neurobiološke osnove teškoća. Studenti trebaju usvojiti i znanja o postojećim postupcima kod matematičkih teškoća i prepoznavati elemente procjene kod ove specifične teškoće učenja.


NAČIN POLAGANJA PREDMETA: USMENI ISPIT

OBAVEZE I PRAVA STUDENATA:
Predmet sadrži 15 sati predavanja.
Dozvoljena su dva izostanka (po dva sata) s predavanja.
Ishodi učenja:
  1. Opisati specifične teškoće učenja, disleksiju, disgrafiju i diskalkuliju.
  2. Objasniti osobitosti nastavnog procesa u poučavanju djece s teškoćama u slušanju, komunikaciji, jeziku, govoru, čitanju, pisanju i računanju.
  3. Prepoznati i opisati obilježja urednog usvajanja matematike kao i odstupanja od najranije dobi kao i obilježja diskalkulije kroz najučestalije greške osobite za dob i obrazovnu razinu.
  4. Objasniti osobitosti rješavanja matematičkih zadataka (stilova učenja) i mogućnosti oblikovanja nadomjesnih strategija za njihovo rješavanje kod učenika s teškoćama i diskalkulijom (posebno u domeni matematičkog jezika).
  5. Prikazati načine obrazovnih prilagodbi u radu s osobama s teškoćama u matematici, odnosno s diskalkulijom, posebno u kontekstu primjene tehnologije.
Literatura:
  1. , 1. Harackiewicz, J.M., Rozek, C. R., Hulleman, C. S. i Hyde, J. S. (2012) Helping parents to motivate adolescents in mathematics and science: An experimental test of a utility-value intervention. Psychological Science, 23(8), 899-906.

    2. Lenček, M. , Peretić, M. Arapović, D. (2008) Od "matematika mi ne ide" do diskalkulije. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno -stručnoga skupa. Zadar 30-31. svibnja 2008. 240-257.

    3. Mazzoco, M. M.; Myers, G. F. (2003) Complexities in Identifying and Defining Mathematics Learning Disability in the Primary School-Age Years Annals of Dyslexia. Vol. 53 (1) 218-253.
    4. Vancaš, M. (2004) Matematika - od znanja do poremećaja. Zrno. Časopis za obitelj, vrtić i školu 59-60.
    5. Vancaš, M. ; Pašiček, Lj. (1998) Matematičke sposobnosti u djece s teškoćama čitanja. Revija za rehabilitacijska istraživanja. Vol. 34 (2) 155-164.

    6. Vlahović Štetić, V. (2004) Rano učenje i poučavanje matematike.Zrno. Časopis za obitelj, vrtić i školu. 59-60., , , .
  2. , 1) Dehaene, S.; Molko, N.; Cohen, L.; Wilson, A. L. (2004) Arithmetic and the brain. Current Opinion in Neurobiology. Vol. 14. 218-224.

    2) Feigenson, L.; Dehaene, S.; Spelke, E. (2004) Core systems of numbers. Trends in Cognitive Sciences. Vol. 8. 307-314.

    3) Fletcher, J. M.; Reid Lyon G., Fuchs, L. S. Barnes, M. A. (2007) Learning Disabilities. From Identification to Intervention. Chapter 8: Mathematics Disabilities. NY. The Guilford Press.

    4) Fuchs, L. S.; Fuchs, D.; Prentice, K (2004) Responsiveness to mathematical - problem - solving treatment among students with risk forma mathematics disability, with and without risk for reading disability. Journal of Learning Disabilities. Vol. 27. 273-306.

    5) Weedon, Ch. (2000) Specific difficulties and mathematics. U: Reid, G. (ed) Dimensions of dyslexia. Vol. 1. Assessment, teaching and the curriculum. Great Britain. Bell & Bain Ltd, Glasgow., , , .
6. semestar
Logopedija, 6. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Poremećaji matematičkih sposobnosti