ERF
search
accessibility

Psihosomatika i metode kliničke procjene II

Šifra: 116593
ECTS: 6.0
Nositelji: prof. dr. sc. Renata Martinec
Izvođači: prof. dr. sc. Renata Martinec - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Usvajanja spoznaja o međupovezanosti fizioloških, psiholoških i socijalnih parametara u različitim područjima ljudskog funkcioniranja, kao i o načinima njihove primjene u koncipiranju metoda kliničke procjene u različitim problemskim područjima.

Očekivani ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi:
1. Procijeniti načine zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
2. Evaluirati učinak edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka
3. Surađivati u interdisciplinarnim i intradisciplinarnim timovima
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
1. razlikovanje osnovnih fizioloških, psiholoških i socijalnih parametara kliničke procjene
2. odabir parametara kliničke procjene
3. odabir instrumenata i kriterija procjene
4. integracija i analiza rezultata procjene
5. kreiranje sustava evaluacije u terapijskim programima

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave :
- Osnove psihosomatike
- Psihofizička homeostaza
- Somatopsihičko i psihosomatsko
- Psihofozička reakcija na stres
- Psihosomatski poremećaji
- Biološki markeri
- Neuroendokrinološki i imunološki parametri
- Analiza i sinteza fizioloških, psiholoških i socijalnih parametara procjene
- Analiza kliničke slike
- Koncipiranje terapijskog programa i metoda evaluacije (odabir varijabli, instrumenata i kriterija procjene).
2.6. Vrste izvođenja nastave: X predavanja
X seminari
0 vježbe
0 on line u cijelosti
0 mješovito e-učenje
0 terenska nastava
X samostalni zadaci
0 multimedija i mreža
0 laboratorij
0 mentorski rad
0 (ostalo upisati)

Ocjenjivanje i vrjednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Sudjelovanje na nastavi, zbroj ocjena iz dva kolokvija, izrada seminarskog rada, praćenje aktivnosti na nastavi.
Ishodi učenja:
  1. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji .
  2. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  5. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  6. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  7. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške.
  8. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  9. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
Literatura:
  1. Obitelj i stres, , Britvić, D., , 2010.
  2. Neke odrednice roditeljskog stresa u obiteljima djece s teškoćama u razvoju, , Milić Babić, M., , 2012.
  3. Reakcija obitelji na psihičku bolest člana obitelji, , Štrkalj-Ivezić, S., Martić-Biočina, S., , 2010.
  4. Sagorijevanje na poslu kod učitelja razredne i predmetne nastave te srednjoškolskih nastavnika, , Koludrović, M., Jukić, T., Reić Ergovac, I., , 2009.
  5. Stres i posljedice stresa liječnika onkologa, , Varjačić, T. i sur., , 2013.
  6. Profesionalni stres kod socijalnih radnika: izazovi stresa i sagorijevanje na poslu, ljetopis, Družić Ljubotina, O., Friščić, Lj., , 2013.
  7. Reakcija obitelji na psihičku bolest člana obitelji, , Štrkalj-Ivezić, S., Martić-Biočina, S., , 2010.
  8. Uloga izražavanja emocija i suočavanja sa stresom vezanim uz školu u percepciji raspoloženja i tjelesnih simptoma adolescenata, , Kalebić-Maglica, B., , 2007.
2. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: INKLUZIJA i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija: VID i ART, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Psihosomatika i metode kliničke procjene II