ERF
search
accessibility

Obrazovni sustavi i kurikulumi

Šifra: 117006
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Zrinjka Stančić
Izvođači: prof. dr. sc. Zrinjka Stančić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Obrazovni sustavi i kurikulumi

Studij: Diplomski studij Edukacijske rehabilitacije, I. semestar
Status predmeta: izborni
Nositelj predmeta: Prof. dr. sc. Zrinjka Stančić
Uvjeti za upis predmeta: nema
Kvota: nema
Oblici nastave i broj sati: predavanja (30 sati) i seminari (15 sati)
ECTS bodovi: 3
Način polaganja: provjera znanja se obavlja usmenim ispitom te pravovremenom pripremom i izlaganjem odabrane teme seminara. Vrednuje se motiviranost, redovitost i aktivna uključenost studenata tijekom nastave.
Način ocjenjivanja: pisani i izloženi seminar, usmeni ispit

Ciljevi/kompetencije:
Kompetencije, znanja i vještine tumačenja temeljnih pojmova, odabira i analize primjera dobre prakse u školama, odabira, prevođenja, analize i interpretacije stranih kurikula usmjerenih na učenike s teškoćama u razvoju i teškoćama u učenju, sudjelovanje u vođenoj kritičkoj raspravi.

Sadržaj i raspored rada:
Datum održavanja nastave
Predavanja
Seminari
Uvodno predavanje i prikaz syllabusa
Nacionalni okvirni kurikul za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, I.dio
Nacionalni okvirni kurikul za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, II.dio
Uloga volonterstva u srednjoškolskoj nastavi, film Spajalica
Nacionalni okvirni kurikul za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, III.dio
Nacionalni okvirni kurikul za predškolski odgoj, opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje, IV.dio
Prijedlog tema seminara, rasprava o smjernicama, plan izlaganja

Uputa za pripremu seminara
Seminari se pišu individualno te svaki student izlaže seminar u predviđenom terminu. Seminarski rad predstavlja stručnu obradu izabrane teme. Izradom seminarskog rada student pokazuje teorijska i praktična znanja kao i sposobnosti samostalnog služenja domaćom i/ili stranom literaturom u pisanoj obradi. Ciljevi seminarskog rada su proširivanje i produbljivanje znanja iz sadržaja predmetnog kolegija, te stjecanje iskustava u pisanju stručnog rada. Za seminarski rad student mora odabrati jednu od ponuđenih ili osobno odabranih referenci.
NASLOV rada može biti prijevod odabranog kurikula. Student/studentica može slobodno kreirati naslov, no u tom slučaju isti treba biti kratak i jasan, iz naslova mora biti vidljiva problematika rada usmjerena na kurikularne sustave u obrazovanju (tipični učenici, učenici s teškoćama).
FORMAT: A4 (210x297 mm), prored 1.5, font 12, obostrano poravnanje, Times New Roman.
Korice: ispisuje se naziv sveučilišta, fakulteta, naziv kolegija, ime i prezime studenta, studijski smjer i modul, naslov rada, vrsta rada (Seminarski rad), mjesto i godina. Preporučeni opseg je 15 stranica.
Sadržaj je kazalo pojedinih naslova s navođenjem stranica. Preporučuje se, prema potrebama rada, decimalna numeracija poglavlja i odlomaka u poglavljima (npr. 1.1 1.2).
Numeracija stranica započinje na stranici Uvoda rada; numeriraju se sve stranice, tj. kako stranice s tekstom, tako i stranice sa slikama (grafikoni, sheme, fotografije) i tablicama. Svaka tablica treba sadržavati naslov koji se nalazi iznad tablice. U koliko se u radu pojavljuju slike, grafikoni i sl. naslov se nalazi ispod grafičkog prikaza.
UVOD sadrži osnovne podatke o glavnoj temi. Student obrazlaže problem koji slijedi u radu. Na kraju Uvoda potrebno je istaknuti cilj glavne teme seminara.
GLAVNI DIO seminarskog rada je poglavlje u kojem treba točno opisati glavnu temu (npr. povijesni slijed, klasifikacije, jasna određenja ključnih pojmova, opis smjernica, kompetencije učenika, ishodi učenja prema ključnim razinama i dr.). Zbog preglednosti ovo poglavlje treba podijeliti na više podpoglavlja.
ZAKLJUČAK je kratko poglavlje u kojem se navode glavni nalazi prikazane teme. Preporuka je kritički se osvrnuti na prikazanu temu.
LITERATURA - sadrži popis svih citiranih izvora koji se spominju u radu. Svaki citat u tekstu mora biti zastupljen u popisu literature i obratno. Uz navedeni link potrebno je istaknuti nadnevak preuzimanja. Bibliografske reference se navode abecednim redom uzevši u obzir početno slovo prezimena. Za dodatne informacije vidi link KNJIŽNICA na web stranici Fakulteta.
VAŽNA NAPOMENA: Seminar se predaje pravovremeno, tjedan dana prije izlaganja. Pregledani i odobreni tekst seminara uz PP prezentaciju student predaje na CD-u. Ukoliko se seminar ne preda pravovremeno najviša moguća ocjena seminara umanjuje se za jednu ocjenu.
Upute za pripremu prezentacije
U cilju izrade dobre prezentacije preporučam pogledati predložene linkove:
http://www.youtube.com/watch?v=TV1lZ_oesAA
http://www.carnet.hr/referalni/obrazovni/iom/IlustracijaIPP
Ishodi učenja:
  1. 11. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom.
  2. 12. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  3. 8. Explaining the basics of transdisciplinary team model and the role of education and rehabilitation professionals in the education, professional rehabilitation and employment, social welfare, and health systems.
  4. 11. Analyzing ethical challenges in the field and advocate professional and ethical principles.
  5. 12. Applying professional terminology in accordance with contemporary concepts in the field of Education and Rehabilitation.
  6. 8. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške.
Literatura:
  1. Didaktika i kurikulum, , Cindrić, M., Miljković, D., Strugar, V., , 2010.
  2. Kurikulum nove škole-istraživački izazov školskim pedagozima, , Sekulić-Majurec, M., , 2005.
  3. Dopunska, Kurikulum, teorije, metodologija, sadržaj, struktura. (ur.V.Previšić). Školska knjiga, Zagreb, 2007.
    Primjeri seminara prethodnih generacija studenata, , , .
1. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Obrazovni sustavi i kurikulumi