ERF
search
accessibility

Metode u edukaciji i okupacijskoj terapiji

Šifra: 39475
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Ana Katušić
Izvođači: doc. dr. sc. Ana Katušić - Seminar

doc. dr. sc. Ana Katušić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Teme predmeta:
1. Pristupi kurikulumu u edukacijskoj rehabilitaciji
2. Individualni edukacijski plan: sastavnice
3. Definiranje dugoročnih i kratkoročnih ciljeva
4. Kreiranje cilju usmjereni aktivnosti
5. Okvir intervencije: funkcionalne vještine
6. Edukacijsko - rehabilitacijski programi za djecu s cerebralnom paralizom
7. Rana neuromotorička i neurobihevioralna procjena
8. Suvremene strategije intervencije kod djece s neuromotoričkim poremećajima u ranoj razvojnoj dobi
9. Instrumenti procjene i metode rada kod djece s razvojnim poremećajem koordinacije
10. Instrumenti procjene grafomotoričke sposobnosti
Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija:

Očekivani ishod učenja:
Osposobljava studente za široki raspon pristupa u edukacijskoj rehabilitaciji: metode u cilju usvajanja funkcionalnih vještina u različitim aktivnostima kao i razvijanje kompenzacijskih strategija u aktivnostima svakodnevnog života.

Ocjenjivanje i vrednovanje:
ECTS - bodovi 5
Broj sati Pred.: 2 Sem.: 1 Vj.: 1 Ukupno sati: 60
Način polaganja ispita usmeni ispit pismeni ispit kolokvij
Metode nastave
predavanja vježbe/seminari samostalni zadatak multimedija
internet laboratorij demonstracije konzultacije

Detaljan sadržaj predmeta:
VRIJEME I MJESTO REALIZACIJE KOLEGIJA
1. Predavanja
- Prema rasporedu predavanja (u dogovoru sa studentima)
- ERF, Znanstveno-učilišni kampus Borongaj
2. Vježbe
- Prema rasporedu vježbi
- Klinika za reumatologiju, fizikalnu medicinu i rehabilitaciju KB Sestre milosrdnice, Vinogradska cesta 29, Zagreb
- Centar za odgoj i obrazovanje Goljak, Goljak 2, Zagreb
- Centar za odgoj, obrazovanje i osposobljavanje Dubrava, Špoljarov prilaz 2, Zagreb
- Sveučilišna klinika za dijabetes, endokrinologiju i bolesti metabolizma Vuk Vrhovac, Zagreb
3. Konzultacije
- Utorak: 10.00-11.30 sati, ERF, Znanstveno-učilišni kampus (prof.dr.sc. Ines Joković Oreb) i sat vremena prije predavanja
- Četvrtak: 09.00-11.00 sati, ERF, Znanstveno-učilišni kampus (dr.sc. Renata Pinjatela)
SEMINAR
Seminarske teme rade se individualno.
Satnica 15 sati po studentu iskoristiti će se na sljedeći način:
- 5 sati seminarskog rada (čitanje, diskusija, priprema seminara i prezentacije - koja uključuje diskusiju)
- 10 sati slušanje prezentacija seminarskih radova drugih studenata i sudjelovanje u diskusiji
STRUKTURA SEMINARSKOG RADA
1. stranica 2. stranica 3.-7. stranica 8.-9. stranica
Ime studenta
Naslov seminara
Kolegij
Datum Uvod (simptomatologija i klinička slika u različitim problemskim područjima: oštećenja lokomotornog sustava, oštećenja središnjeg i perifernog živčanog sustava, kronične bolesti) Glavni dio (dijagnostički i terapijski pristup u različitim problemskim područjima) Zaključak (1 stranica)
Literatura (1 stranica)
Veličina rada: 9-10 stranica (Font 12, Times New Roman, prored 1)
VJEŽBE
Na vježbama će studenti biti podijeljeni u skupine od 3-4 studenta.
Vježbe će se održavati četvrtkom od 9.00-11.00 sati (ili prema prethodnom dogovoru sa studentima) u sljedećim ustanovama:
- Klinika za reumatologiju, fizikalnu medicinu i rehabilitaciju KB Sestre milosrdnice, Vinogradska cesta 29, Zagreb (mentorica: mr.sc. Zdenka Dimić)
- Centar za odgoj i obrazovanje Goljak, Goljak 2, Zagreb (mentorica: mr.sc. Mara Kovačić)
- Centar za odgoj, obrazovanje i osposobljavanje Dubrava, Špoljarov prilaz 2, Zagreb (mentorica: Blanka Pranjić, prof.reh.)
- Sveučilišna klinika za dijabetes, endokrinologiju i bolesti metabolizma Vuk Vrhovac (mentorica: Jadranka Kos, prof.reh.)
Tijekom vježbi studenti su dužni načiniti jedan prikaz slučaja uz edukacijsko-rehabilitacijski nalaz i mišljenje (uz prikaz primijenjenih instrumenata procjene). Svaki student treba napraviti i prikaz jednog edukacijsko-rehabilitacijskog programa (iz jedne od ustanova).

OBLICI PRAĆENJA NASTAVE I NAČIN PROVJERE ZNANJA:
Ukupna ocjena iz kolegija formira se na temelju nekoliko elemenata:
- prisustvovanje nastavi
- aktivnost tijekom nastave, naročito za vrijeme vježbi
- ocjena seminara
- ocjena na kolokviju
- ocjena pisanog rada (prikaz opservacije i terapijskih postupaka)
- ocjena na usmenom ispitu
Aktivnosti Broj bodova
Prisustvovanje nastavi i aktivnost 20
Prisustvovanje vježbama 10
Pismeni rad temeljen na vježbama 20
Kolokvij 10
Seminar 20
Završni ispit 70
UKUPNO 150
Broj bodova Ocjena
130-150 5
110-120 4
90-110 3
80-90 2
Uvjeti za potpis
- Prisutnost na vježbama i predavanjima (dozvoljena su 2 izostanka sa predavanja i 2 sa vježbi)
- Predan seminarski rad
Uvjeti za završni ispit
- Ostvareni uvjeti za potpis
- Uspješno realiziran kolokvij
- Pismeni rad koji se odnosi na prikaz slučaja, edukacijsko-rehabilitacijski nalaz i mišljenje, te prijedlog edukacijsko-rehabilitacijskog programa
Napomena: Mogućnost individualnog pristupa kroz konzultacije (1 sat) svaki tjedan prije predavanja.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim
  2. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  3. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
  4. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  5. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  6. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  7. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  8. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  9. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  10. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  11. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  12. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  13. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Metode rehabilitacije osoba s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima, , Joković Oreb, I., , 2011.
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Metode u edukaciji i okupacijskoj terapiji