ERF
search
accessibility

Kvalitativne metode istraživanja

Šifra: 39410
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Natalija Lisak Šegota
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Natalija Lisak Šegota - Vježbe u praktikumu
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:

Osposobiti studente za prepoznavanje važnosti primjene kvalitativne metodologije u području edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti i odabir pristupa, metoda prikupljanja podataka i postupaka analize u kvalitativnom istraživanju.

Očekivani ishodi učenja:

Nakon obavljenih obaveza u predmetu student će moći:
- Opisati osnovna obilježja kvalitativne metodologije,
- Objasniti pristupe u kvalitativnoj metodologiji,
- Odabrati jedan od pristupa u kvalitativnoj metodologiji
- Opisati metode prikupljanja podataka i postupke kvalitativne analize
- Primijeniti metodu prikupljanja podataka
- Primijeniti postupak kvalitativne analize
- Prikazati rezultate provedenog istraživanja
- Objasniti važnost kvalitativne metodologije u području edukacijske-rehabilitacije

Ishodi učenja na razini programa kojima predmet pridonosi:
- Vrednovati etičke izazove u struci
- Vrednovati potrebu osobnog razvoja
- Pripremiti se za nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima
- Razviti vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Način polaganja ispita: ukupna ocjena iz kolegija uključuje:

-ocjene iz pismenih kolokvija 60%
-ocjene iz pismenog rada (nacrt i provedba kvalitativnog istraživanja) 40%

Pismein ispit se održava na kraju semestra kao predrok i u ispitinim rokovima, a studenti apsolviraju gradivo s literaturom priloženom uz teme kolegija.
Pismeni radovi obuhvaćaju: izradu nacrta kvalitativnog istraživanja, planiranje istraživanja, provedbu istraživanja, analizu podataka i interpretaciju smjernica temeljem istraživanja.

Sadržaj predmeta:
DATUM TEMA ZADACI LITERATURA

1.susret
Predstavljanje kolegija
Prenijeti studentima informacije o kolegiju, obvezama, načinu rada i ispitu.
Provjeriti očekivanja studenta od kolegija i njihove dosadašnje spoznaje o ovoj temi.

2.susret
Povijesni razvoj kvalitativne metodologije

Filozofska polazišta za kvalitativne pristupe:
Postpozitivizam, Kritička teorija, Feminizam, Studij invaliditeta
Pročitati materijal predviđen za ovaj termin pod rubrikom Literatura
1. http://www.qualres.org/HomePhil-3514.html
2. http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/issue/view/26
3. Haralambos, M., Holborn, M. (2000). Sociologija: Teme i perspektive. Zagreb: Golden Marketing (965-991 str.)
4. Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and research Desing. Choosing among Five Traditions. London: Sage Publications (73- 91str.)

3.susret
5 tradicijskih teorijskih pristupa kvalitativnom istraživanju
(Biografija, Fenomenologija, Utemeljena teorija, Etnografija, Studija slučaja)
Pročitati materijal predviđen za ovaj termin pod rubrikom Literatura
1. Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and research Desing. Choosing among Five Traditions. London: Sage Publications (27-73 str.)
2. http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/issue/view/17
3. http://www.qualres.org/HomePhen-3590.html
4. http://www.qualres.org/HomeEthn-3588.html
5. http://www.qualres.org/HomeGrou-3589.html
6. http://www.qualres.org/HomeCase-3591.html

4.susret
Definiranje kvalitativnog istraživanja.

Razlozi za provođenje kvalitativnog istraživanja.
Faze u izradi kvalitativne studije.
5.susret
Postavljanje problema istraživanja, cilja istraživanja.

Kreiranje istraživačkih pitanja.
Pročitati materijal predviđen za ovaj termin pod rubrikom Literatura
1. Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and research Desing. Choosing among Five Traditions. London: Sage Publications (93-109 str.)

6. susret

Prikupljanje podataka.

Načini prikupljanja (intervju, opservacija, analiza dokumentacije).

Postupak bilježenja tijekom prikupljanja podataka.

Način izbora sudionika u istraživanje.
Pročitati materijal predviđen za ovaj termin pod rubrikom Literatura
1. Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and research Desing. Choosing among Five Traditions. London: Sage Publications (109-139 str.)

7. susret

Analiza podataka i interpretiranje.
Tri strategije analize (3 pristupa analizi).
Analiza podataka "kao spirala".
Postupak kodiranja.
8. susret

Analiza u okviru 5 različitih teorijskih pristupa kvalitativnom istraživanju
Pročitati materijal predviđen za ovaj termin pod rubrikom Literatura
1. Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and research Desing. Choosing among Five Traditions. London: Sage Publications (146-165 str.)
2. Jeđud. I. (2007). Alisa u zemlji čuda- kvalitativna metodologija i metode utemeljene teorije. Zagreb: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. Vol.43, Br.2, str.83-101
9. susret
Pisanje istraživačkog izvješća iz kvalitativne studije i predstavljanje rezultata.

Vjerodostojnost i standardi kvalitete u kvalitativnim istraživanjima.
Pročitati materijal predviđen za ovaj termin pod rubrikom Literatura
1. Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and research Desing. Choosing among Five Traditions. London: Sage Publications (167-218str.)
2. Ajduković, D.(2008). Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije. U Koller-Trbović, N., Žižak, A. :Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. Zagreb:ERF

10.susret
Postavljanje nacrta istraživanja
(izbor iz ponuđenih istraživačkih tema)
Supervizija
Rad u grupama
Razrada problema istraživanja, cilja i istraživačkih pitanja
11. susret
Postavljanje nacrta istraživanja
Supervizija
Rad u grupama
Priprema za provođenje istraživanja
Odabir načina prikupljanja podataka
Izrada Protokola, Ugovora
Razrada pitanja i strukture provođenja istraživanja

12. susret
Provođenje istraživanja / transkripcija / analiza
Supervizija
Rad u grupama
Provođenje istraživanja na terenu
Transkribiranje materijala
Sažimanje prikupljenih podataka
Analiza podataka

13. susret
Predstavljanje nalaza istraživanja
Supervizija
Rad u grupama

Interpretacija nalaza istraživanja po grupama

14. susret
Predstavljanje nalaza istraživanja
Supervizija
Rad u grupama
Interpretacija rezultata istraživanja po grupama

15. susret
Povratna informacija o kolegiju
Evaluacija kolegija
Diskusija vezana uz kvalitetu kolegija, relevantnost i transparentnost znanja prenesenih kroz kolegij.
Ishodi učenja:
  1. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  2. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  3. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na poštivanju etičkog kodeksa i načela društvene korisnosti rezultata istraživanja
  4. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  5. Primijeniti primjerene metodološke postupke u znanstvenom radu
Literatura:
  1. Qualitative Inquiry and research Desing, , Creswell, J.W., , 1998.
  2. Alisa u zemlji čuda-kvalitativna metodologija i metode utemeljene teorije, , Jeđud. I., , 2007.
  3. Kvalitativni pristup u društvenim znanostima, , Koller-Trbović, N. ,Žižak, A., Zagreb, 2008.
  4. Disability and the Life Course Global Perspectives, , Priestley, M. ed., , 2001.
  5. Kvalitativna analiza iskustava stručnih djelatnika kao doprinos evaluaciji procesa uvođenja novog modela rada u centre za socijalnu skrb, , Ajduković, M., Urbanc, K., , 2011.
  6. .Priručnik za metodologiju istraživačkog rada, , Tkalac Verčič, A., Sinčič Ćorić, D., Pološki Vokić, N, , 2011.
  7. Etički standardi primjene fokusnih grupa u istraživanju nasilja nad djecom u obitelji. Ljetopis socijalnog rada, , Rimac, I., Ogresta, J., , 2012.
4. semestar
Obvezni predmeti Edukacijska rehabilitacija - INKLUZIJA i ART, 4. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Kvalitativne metode istraživanja