ERF
search
accessibility

Kognitivno bihevioralni pristup u tretmanu poremećaja u ponašanju

Šifra: 130779
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti
Izvođači: Sonja Biglbauer, mag. psych. - Vježbe u praktikumu

Sonja Biglbauer, mag. psych. - Predavanja
prof. dr. sc. Marija Lebedina Manzoni - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Vrednovanje elemenata KBT pristupa u dijagnostici i tretmanu,usvajanje elementarnih vještina KBT tehnike te osposobljavanje studenata za daljnju edukaciju u ovom području.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
planirati i provesti stručnu aktivnost koja će se temeljiti na kognitivno bihevioralnim principima (individualnog, grupnog, savjetodavnog rada) s djecom, mladima i odraslima
vrednovati postignuća i nedostatke elemenata KB pristupa i bazičnih KB tehnika u dijagnostici i tretmanu
razvijati i prihvaćati stav o važnosti i nužnosti poznavanja osobnih potencijala korisnika kao polazišta u planiranju KB tretmana
poticati odgovornosti za rješavanje prisutnog problema ( u svim okruženjima) kroz aktivnu participaciju korisnika
prihvaćanje uvjerenja da saznanja i dostignuća drugih struka trebaju biti temelj odgovorne suradnje i predstavljaju korist u vlastitom stručnom radu, a u svrhu veće dobrobiti korisnika
procijeniti obilježja specifičnih životnih, kao i intervencijskih okruženja u kojima mogu nastati problemi u ponašanju koji se najbolje mogu rješavati KB tehnikama
razvijanje odgovornosti za postavljanje profesionalnih granica u radu soc.pedagoga

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Biheviorizam- dominantna akademska psihologija do sredine šezdesetih prošlog stoljeća.
Integracija kognitivnog i bihevioralnog pristupa.
Generalni principi kognitivno- bihevioralnog tretmana : upućenost na misli i osjećaje
Osvjetljavanje važnosti svjesnih procesa i njihove ključne uloge u procesima prilagodbe.
Locus kontrole i koncept samokontrole.
Trening samoinstrukcije.
Ciljevi KBT-a.
Elementi procjene.
Mjerenje u kognitivno-bihevioralnoj procjeni i tretmanu.
Intervju, somoopažanje (Selfmonitoring), direktno opažanje ponašanja.
Koraci u tretmanu.
Kognitivne distorzije.
Kognitivno restrukturiranje.
Dodatne tehnike u kognitivno bihevioralnom tretmanu.
Znanstvena utemeljenost i mogućnost provjere kognitivnog pristupa u različitim pomažućim profesijama

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Prisustvovanje i aktivnost na nastavi donose maksimalno 30 bodova.
2.Domaće zadaće donose 20 bodova.
3.Provjera znanja na usmenom ispitu donosi 50 bodova
Za dobivanje potpisa i pristupanje usmenom ispitu nužno je zadovoljiti prva 2 od navedena 3 elementa.
Konačna ocjena na ispitu rezultat je sva 3 navedena elementa.
Ishodi učenja:
  1. Kreirati znanstveno utemeljene intervencije s pojedincima, grupama i zajednicama te instrumente za njihovu provedbu i praćenje
  2. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
  3. Zagovarati prava i najbolji interes korisnika i ranjivih skupina u društvu te poticati korisnike i druge stručnjake na taj pristup
  4. Voditi timove i druge radne skupine formirane u svrhu rješavanja specifičnih problema korisnika i/ili stručnih pitanja
  5. Samoprocijeniti vlastite interpersonalne, generičke i profesionalne kompetencije i u skladu s time upravljati vlastitim profesionalnim razvojem
Literatura:
  1. KOGNITIVNA TERAPIJA, , Beck S.Judith, , .
  2. Kognitivno-bihevioralna terapija za psihijatrijske probleme, , Hawton, K., Salkovskis, P.M., Kirk, J. i Clark, D.M., , 2007.
  3. TO WHAT STUDENTS ATTRIBUTE THEIR ACADEMIC SUCCESS AND UNSUCCESS, , Lebedina-Manzoni, , .
  4. Misli dobro, osjećaj se dobro: Kognitivno-bihevioralna terapija u radu s djecom i mladim ljudima, , Stallard, , 2010.
  5. C.A.:MIND OVER MOOD, , Greenberger,D.,Padesky, , 1996.
  6. ULOGA AUTOMATSKIH MISLI I ISPITNE ANKSIOZNOSTI U USPJEHU STUDENATA, , Živčić-Bećirević, , .
  7. BEHAVIORAL INTERVENTIONS IN COGNITIVE BEHAVIOR THERAPY, , Farmer i Chapman, , .
  8. BEHAVIOUR THERAPY FOR CHILDREN AND FAMILIES, , Graham P, , .
  9. Praktikum iz kognitivne i bihevioralne terapije III, , , , 1990.
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Kognitivno bihevioralni pristup u tretmanu poremećaja u ponašanju