ERF
search
accessibility

Istraživanja u prevenciji

Šifra: 87287
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Izvođači: Hana Gačal, mag. psych. - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Vježbe rekreacije 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Metodičke vježbe 15
Diskusijske skupine 15
Laboratorijske vježbe 15
Auditorne vježbe 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Studenti će po završetku kolegija moći:

1. Objasniti polazišta prevencije kao znanosti
2. Definirati etiološka i epidemiološka istraživanja u prevencijskoj znanosti
3. Definirati istraživanja učinka i implementacije prevencijskih programa
4. Razlikovati studije efikasnosti i efektivnosti
5. Usporediti istraživanja učinka i istraživanja kvalitete implementacije
6. Analizirati primjere različitih istraživanja u području prevencijske znanosti
7. Kritički se osvrnuti na kvalitetu istraživanja u području prevencijske znanosti
8. Opisati trenutne svjetske i hrvatske istraživačke trendove u prevenciji
9. Kreirati nacrt preventivnog istraživanja

Sadržaj i raspored rada:
Termin/datum Tema
Uvodno predavanje - Polazišta prevencije kao znanstvene discipline
Etiološka istraživanja u prevenciji
Epidemiološka istraživanja u prevenciji
Vježbe
Istraživanja učinka prevencijskih programa
Odnos efektivnosti i efikasnosti
Vježbe
Istraživanja implementacije prevencijskih programa
Odnos kvalitete implementacije i učinaka prevencijskih programa
Vježbe
Studije isplativosti preventivnih programa
Vježbe
Korištenje istraživanja u planiranju prevencijske prakse
Vježbe
Analiza svjetskih i hrvatskih istraživačkih trendova u prevenciji - 1.
Vježbe - grupna analiza primjera prevencijskih istraživanja
Analiza svjetskih i hrvatskih istraživačkih trendova u prevenciji - 2.
Vježbe - grupna analiza primjera prevencijskih istraživanja
Evaluacija kolegija i pismeni ispit

Način ocjenjivanja i vrednovanja studenata:
Prisustvovanje nastavi/predavanjima je obvezno.
Uvjet za dobivanje potpisa i pristupanje ispitu je predaja pismene kritičke analize. Ukupna ocjena je prosjek ocjena dobivenih iz predane kritičke analize te pismenog ispita.
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju   
  2. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  3. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
  4. Critically evaluate the etiological and phenomenological characteristics of specific behavioral problems at local, national and international levels in a given period
  5. Develop research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
  6. Conduct research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
  7. Improve existing collaborations within an interdisciplinary team approach and propose new collaborations in the best interests of beneficiary
  8. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
Literatura:
  1. , 1. Bašić. J. (2003). Epidemiološka istraživanja i prevencija poremećaja u ponašanju djece i mladih u lokalnoj zajednici. (u) Bašić, J. Janković, J. (ur.) Lokalna zajednica - Izvorište nacionalne strategije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladih, 18-30.
    2. Bašić, J. (2005). Prevencijska istraživanja i prevencijska praksa. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. 41 (2) 81-88.
    3. Bašić, J. (2009). Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. Zagreb: Školska knjiga. (poglavlje: Znanstvena utemeljenost prevencijske prakse, 345-395, Izazovi za budućnost, 395-425)
    4. Kulenović, A. (1996). Evaluacija psihosocijalnih intervencija. U: Stres, trauma, oporavak (ur. J. Pregrad), 269-292. Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.
    5. Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jastrebarsko: Naklada Slap. (poglavlje: Znanost i znanstvene metode, 3-21; Kvazieksperimenti 222-263.), , , .
  2. , 1. Chavis, D., Lee, K., Jones, E. (2001). Principles for evaluating comprehensive community initiatives. The Association for the Study and Development of Community, National Funding Collaborative on Violence Prevention, Washington.
    2. Domitrovich, C. E. & Greenberg, M.T. (2000). The study of implementation: Current findings from effective programs that prevent mental disorders in school-aged children. Journal of Educational and Psychological Consultation, 11, 193-221.
    3. Durlak, J., A. & DuPre, E., P. (2008). Implementation Matters: A Review of Research on the Influence of Implementation on Program Outcomes and the Factors Affecting Implementation. American Journal of Community Psychology, 41, 327-350.
    4. Hawkins, D., Netherhood, B.(1987). Handbook for evaluating drug and alcohol prevention programs: Staff/team evaluation of prevention programs-STEPP. Department of health and human services, Washington.
    5. Levine, M. (2000). Prevention and Progress: A Brief History of Prevention. Journal of Primary Prevention, 21 (2), 159-169.
    6. Mott, A. (2003). Evaluation: The good news for funders. Grantmakers supporting community change, Washington., , , .
3. semestar
Socijalna pedagogija, 3. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 3. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Istraživanja u prevenciji