ERF
search
accessibility

Individualizirani edukacijski programi

Šifra: 39409
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Zrinjka Stančić
Izvođači: dr. sc. Ana-Marija Bohaček - Seminar
prof. dr. sc. Zrinjka Stančić - Seminar

dr. sc. Ana-Marija Bohaček - Predavanja

dr. sc. Ana-Marija Bohaček - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Zrinjka Stančić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Vježbe rekreacije 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
IZVEDBENI PLAN NASTAVE ZA PREDMET
Individualizirani edukacijski programi

Studij: Diplomski studij Edukacijske rehabilitacije, III. semestar
Status predmeta: obvezni
Nositelj predmeta: Prof. dr. sc. Zrinjka Stančić
Suradnica: dr.sc.Đurđica Ivančić
Uvjeti za upis predmeta: nema
Kvota: nema
Oblici nastave i broj sati: predavanja (15 sati), seminari (15 sati), vježbe (30 sati)
ECTS bodovi: 5
Način polaganja: provjera znanja se obavlja usmenim ispitom te pravovremenom pripremom i izlaganjem odabrane teme grupnog seminara (2-3 studenta). Posebno se vrednuje aktivno pripremanje studenata za provedbu vježbi u redovnim školama, kreiranje individualnog plana podrške i mjesečnog individualiziranog odgojno-obrazovnog programa. Vrednuje se motiviranost, redovitost i aktivna uključenost studenata tijekom nastave.
Način ocjenjivanja: pisani i izloženi seminar, dnevnik vježbi, usmeni ispit

Ciljevi/kompetencije:
Analizirati prepreke u sustavu osnovnog i srednješkolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, Usporediti ulogu pojedinih dionika osnovnog i srednješkolskog obrazovanja na realizaciji sustava potpore učenicima s teškoćama, Procijeniti obrazovne potrebe učenika s teškoćama u osnovnoj i srednjoj školi, Planirati individualizirane programe potpore učenicima s teškoćama, Prilagoditi osnovnoškolsku i srednješkolsku nastavu individualnim potrebama učenika s teškoćama, Procijeniti učinkovitost sustava potpore učenicima s teškoćama u osnovnom i srednješkolskom obrazovanju u Republici Hrvatskoj radom pomoćnika u nastavi i mobilnih timova potpore.

Sadržaj i raspored rada:
Datum održavanja nastave
Predavanja
Seminari
16.10.2012. Uvodno predavanje i prikaz syllabusa
23.10.2012. Legislativa usmjerena na inkluzivno obrazovanje-međunarodni dokumenti
30.10.2012. Legislativa usmjerena na inkluzivno obrazovanje-nacionalni dokumenti
6.11.2012. Planiranje usmjereno na školu i osobno usmjereno planiranje
13.11.2012. Koraci u izradi IEP- inicijalna procjena
20.11.2012. Koraci u izradi IEP- prilagodba programa, primjena programa,
27.11.2012. Koraci u izradi IEP- vrednovanje i ocjenjivanje postignuća u školi, finalna procjena Suradnica: dr.sc.Đurđica Ivančić
4.12.2012. Tehnika MAPS i kreiranje akcijskog plana-igra uloga
11.12.2012 Uloga edukacijskog rehabilitatora u inkluzivnoj školi Gost predavač. Dr.sc.Jasna Kudek-Mirošević
18.12.2012. Podrška školi i uloge stručnjaka škole, vanjski resursi - MST, pomoćnik u nastavi (uloge, zadaće).
Individualni plan podrške studenti
8.01.2013 Učitelji poučavaju učitelje. Učenici surađuju s učenicima. Suradnja s roditeljima i drugim školama (primjeri naše prakse).
Individualni plan podrške studenti
15.01.2013 Vodič za učitelje, roditelje za izradu i primjenu IEP u školi.
Individualni plan podrške studenti
22.01.2013 Vodič za učenike u izradi osobnog IEP - a. Ili
Individualni plan podrške i mjesečni Individualizirani odgojno-obrazovni program studenti
29.01.2013. Kvalitativne i kvantitativne analize promjena- prikaz u praksi utemeljenih istraživanja
Individualni plan podrške i mjesečni Individualizirani odgojno-obrazovni program studenti

Uputa za pripremu seminara
Seminari se pišu skupno. Seminarski rad predstavlja stručnu obradu izabrane teme. Izradom seminarskog rada student/i pokazuje teorijska i praktična znanja kao i sposobnosti samostalnog služenja domaćom i/ili stranom literaturom u pisanoj obradi. Ciljevi seminarskog rada su proširivanje i produbljivanje znanja iz sadržaja predmetnog kolegija, te stjecanje iskustava u pisanju stručnog rada. Za seminarski rad student mora odabrati neku od ponuđenih ili osobno odabranih referenci.
NASLOV rada može biti prijevod odabranog kurikula. Student/studentica može slobodno kreirati naslov, no u tom slučaju isti treba biti kratak i jasan, iz naslova mora biti vidljiva problematika rada usmjerena na kurikularne sustave u obrazovanju (tipični učenici, učenici s teškoćama).
FORMAT: A4 (210x297 mm), prored 1.5, font 12, obostrano poravnanje, Times New Roman.
Korice: ispisuje se naziv sveučilišta, fakulteta, naziv kolegija, ime i prezime studenta, studijski smjer i modul, naslov rada, vrsta rada (Seminarski rad), mjesto i godina. Preporučeni opseg je 12-15 stranica.
Sadržaj je kazalo pojedinih naslova s navođenjem stranica. Preporučuje se, prema potrebama rada, decimalna numeracija poglavlja i odlomaka u poglavljima (npr. 1.1 1.2).
Numeracija stranica započinje na stranici Uvoda rada; numeriraju se sve stranice, tj. kako stranice s tekstom, tako i stranice sa slikama (grafikoni, sheme, fotografije) i tablicama. Svaka tablica treba sadržavati naslov koji se nalazi iznad tablice. U koliko se u radu pojavljuju slike, grafikoni i sl. naslov se nalazi ispod grafičkog prikaza.
UVOD sadrži osnovne podatke o glavnoj temi. Student obrazlaže problem koji slijedi u radu. Na kraju Uvoda potrebno je istaknuti cilj glavne teme seminara.
GLAVNI DIO seminarskog rada je poglavlje u kojem treba točno opisati glavnu temu (npr. povijesni slijed, klasifikacije, jasna određenja ključnih pojmova, opis smjernica, kompetencije učenika, ishodi učenja prema ključnim razinama i dr.). Zbog preglednosti ovo poglavlje treba podijeliti na više podpoglavlja.
ZAKLJUČAK je kratko poglavlje u kojem se navode glavni nalazi prikazane teme. Preporuka je kritički se osvrnuti na prikazanu temu.

LITERATURA - sadrži popis svih citiranih izvora koji se spominju u radu. Svaki citat u tekstu mora biti zastupljen u popisu literature i obratno. Uz navedeni link potrebno je istaknuti nadnevak preuzimanja. Bibliografske reference se navode abecednim redom uzevši u obzir početno slovo prezimena. Za dodatne informacije vidi link KNJIŽNICA na web stranici Fakulteta.

VAŽNA NAPOMENA: Seminar se predaje pravovremeno, tjedan dana prije izlaganja. Pregledani i odobreni tekst seminara uz PP prezentaciju student predaje na CD-u. Ukoliko se seminar ne preda pravovremeno najviša moguća ocjena seminara umanjuje se za jednu ocjenu.
Upute za pripremu prezentacije

U cilju izrade dobre prezentacije preporučam pogledati predložene linkove:
http://www.youtube.com/watch?v=TV1lZ_oesAA
http://www.carnet.hr/referalni/obrazovni/iom/IlustracijaIPP

Upute za vježbe: Dnevnik vježbi s razradom obrazaca za potporu učiteljima i neposredni
edukacijsko-rehabilitacijski rad

Obvezna literatura:
1. Stancic, Z., Galešev, V., Ivancic, D. (1995). Razlike u svladavanju nastavnog gradiva iz hrvatskog jezika u ucenika usporenog kognitivnog razvoja ukljucenih u redovite i posebne uvjete odgoja i obrazovanja. Defektologija, Vol. 31, br. 1-2., 79-91
2. Ivančić, Đ., Stančić, Z. (1999). Nastavnik-cimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju ucenika usporenog kognitivnog razvoja. U Rosic, V. (Ur). Nastavnik cimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju, Drugi medunarodni znanstveni kolokvij, Rijeka, 469-482.
3. Stancic, Z., Kiš-Glavaš, L., Igric, Lj. (2001). Stavovi ucitelja prema poucavanju kao determinanta njihove spremnosti za dodatno strucno usavršavanje. Revija za rehabilitacijska istraživanja,Vol. 37. 143-152
4. Stancic, Z., Kudek-Miroševic, J. (2001). Uloga defektologa-strucnog suradnika u redovitoj osnovnoj školi. U Matijevic, M. (Ur.), Zbornik uciteljske akademije Sveucilišta u Zagrebu. Zagreb: Uciteljska akademija, 277-287
5. Stancic, Z., Ivancic, D.(2004). Škola-programi i postupci prikladni edukacijskim potrebama mog djeteta. U Igric, Lj. (Ur.), Moje dijete u školi, prirucnik za roditelje. Zagreb: Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži i Hrvatska udruga za strucnu pomoc djeci s posebnim potrebama IDEM, 49-63
6. Ivančić, Đ, Stančić, Đ. (2006). Individualizirani odgojno-obrazovni programi. Od teškoća u razvoju prema planu podrške učenicima s posebnim obrazovnim potrebama. Časopis S Vama, Zagreb, Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM, 91-113.
7. Stančić, Z., Sekušak-Galešev, S. (2008). Asistenti u nastavi - što o njihovom uključivanju misle učitelji i defektolozi učitelji. www.azoo.hr (plenarno izlaganje na državnom skupu).
8. Ivancic, D., Stancic, Z., (2008). Individualiziranim odgojno-obrazovnim programima do kompetencija ucenika s teškocama u uvjetima edukacijske integracije, (u)Hrvatski obrazovni sustav u odnosu prema obrazovnoj politici europske unije. Europski referentni okvir temeljnih kompetencija. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 5-85.
9. Krampac-Grljušic, Žic Ralic, Lisak, (2009). Što djeca s teškocama misle o podršci asistenta u nastavi. Ukljucivanje i podrška u zajednici. Varaždin. Kongres s medunarodnim sudjelovanjem, Zbornik radova, str. 181-195
10. Ivancic, D., Stancic, Z. (2010). Podrškom uciteljima do bolje uspješnosti ucenika s teškocama, Ukljucivanje i podrška u zajednici, Kongres s medunarodnim sudjelovanjem, Zbornik radova, str. 181-195
11. Ivancic, D. (2010). Diferencirana nastava u inkluzivnoj školi, Prirucnik za ucitelje, Zagreb: Alka script
12. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, Zagreb, 2008, izmjene i dopune.
Preporučena literatura za seminare:
1. Igric, Lj. (2004). Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoce u razvoju i edukacijsko ukljucivanje, Hrvatska revija za edukacijska istraživanja, Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveucilišta u Zagrebu, 40 (2), 151-163
2. Stančić, Z., Pantić, Z., Sekušak-Galešev, S. (2006): Učitelji poučavaju učitelje. Nadjeljaši ili timski pristup rješavanju problema. Časopis S Vama, Zagreb, Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM, 20-21.
3. Igric, Lj., Kobetic, D., Lisak, N. (2008). Evaluacija nekih oblika podrške edukacijskom ukljucivanju ucenika s posebnim potrebama. Dijete i društvo. God.10,br.
4. Igric, LJ., Nikolic, B., Lisak, N., Rakic, V. (2009). Ispitivanje nekih cimbenika uže okoline za razvoj tolerancije prema djeci s teškocama. Dijete i društvo, God 11, 2.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoj
  2. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  4. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  5. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
Literatura:
  1. Korištenje informatičke tehnologije (IT) u radu s učenikom s posebnim obrazovnim potrebama u redovnoj osnovnoj školi., , Bjelčić,N., Stančić, Z., Gavrilović, A., , 2008.
  2. Nastavnik-cimbenik kvalitete u odgoju i obrazovanju ucenika usporenog kognitivnog razvoja, , Ivančić, Đ., Stančić, Z., , 1999.
  3. Škola-programi i postupci prikladni edukacijskim potrebama mog djeteta, , Stančić, Z., Ivančić, Đ., , 2004.
  4. Individualizirani odgojno-obrazovni programi, , Ivančić, Đ., Stančić, Z., , 2006.
  5. Asistenti u nastavi - što o njihovom uključivanju misle učitelji i defektolozi učitelji, , Stančić, Z., Sekušak-Galešev, S., , 2008.
  6. Što djeca s teškocama misle o podršci asistenta u nastavi, , Krampac-Grljušic, Žic Ralic, Lisak, , 2009.
  7. Podrškom uciteljima do bolje uspješnosti ucenika s teškocama, , Ivancic, D., Stancic, Z., , 2010.
  8. Neki aspekti percipirane kompetencije za ulogu ucitelja u inkluzivnoj školi, , Stancic, Z., Horvatic, S., Nikolic, B., , 2011.
  9. Razlikovni pristup inkluzivnoj školi U: Krznarić-Vohalski, G., , Ivančić, Đ., Stančić, Z., , 2015.
  10. Multidisciplinary Collaboration and ICT Sercices for People with Complex Communication Needs, , Stančić, Z., Frey Škrinjar, J. Ljubešić, M, Car, Ž., , 2011.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Individualizirani edukacijski programi