ERF
search
accessibility

Edukacijsko-rehabilitacijska procjena II

Šifra: 39417
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak
Izvođači: prof. dr. sc. Rea Fulgosi Masnjak - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKA PROCJENA II
Opći podaci

Okvirni sadržaj predmeta
Uvodno predavanje
Procjena da ili ne? Dijagnoza i klasifikacija da ili ne?
Formalne i/ ili neformalne tehnike procjene; primjena kompjutora u procjeni;
Transverzalne i longitudinalne studije
Procjena minimuma sposobnosti, Rana procjena u djetinjstvu;
Procjena adaptivnih vještina i adaptivnog ponašanja;
Tehnike prikupljanja podataka: upitnik i njegova konstrukcija,
Vrsta dokumentacije: kumulativni dosje;
Kvantifikacija podataka:
Razine preciznosti mjerenja, mjerne značajke mjerenja-mjernih instrumenata;
Skale procjene: vrste i način izrade
Skale sudova: vrste, način izrade
Dijagnostički pristupi: model oštećenja,habilitacijski model, određivanje potrebnog stupnja podrške (dinamički i funkcionalni postupci);
Načela bihejvioralnog intervjua (racionala, svrha i nužnost); njegova praktična primjena; intervju s djetetom, roditeljima; razvojno osjetljiv intervju;
Interpretacija i upotreba podataka procjene; opće smjernice za iznošenje podataka procjene;
kako integrirati podatke različitih tehnika procjene, etika u procjeni;
Adekvatan odabir tehnika procjene; proces timske procjene

Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija
Razumijevanje različitih dijagnostičkih pristupa i etike njihove primjene;
poznavanje tehnika za prikupljanje podataka i njihova upotreba, te interpretacija;
vladanje tehnikama edukacijsko-rehabilitacijske procjene i upotreba mjernih instrumenata;
poznavanje tehnike bihejvioralnog intervjua i njezine praktične primjene;
donošenje odluke o primjerenom odabiru tehnika procjene, integriranje podataka različitih tehnika procjene, poznavanje procesa timske procjene;
razumijevanje implikacija procesa procjene na rehabilitacijsko-edukacijske postupke
ECTS - bodovi 5
Broj sati Pred.: 2 Sem.: 0 Vj.: 2 Ukupno sati: 60
Način polaganja ispita usmeni ispit pismeni ispit
Metode nastave
predavanja vježbe/seminarisamostalni zadatak
demonstracije konzultacije
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju
  2. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji.
  3. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  5. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  6. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  7. Primijeniti primjerene metodološke postupke u znanstvenom radu.
  8. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
  9. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima.
Literatura:
  1. The Effects of Team-Based Functionaql Assessment on the Behavior of Students in Classroom Settings, , Chandler, L.K., Dahlquist, C.M., Repp, A.C., Feltz, C, , 1999.
  2. The Effects of Season of Birth, Sex and Cognitive Abilities on the Assessment of Special Educational Needs. Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, , Wilson, G, , 2000.
  3. Individualized Special Education with Cognitive Skill Assessment, , Kurhila, J., Laine, , 2000.
  4. Personal Profile Assessment Summary: Creating Windows into the Worlds of Children with Special Needs. Intervention in School and Clinic, , Kelly, K., M., Siegel, E., B., Allinder, R., M, , 2001.
  5. Person Centered Assessment and Planning: An Introduction to New Tools. Journal for Vocational Special Needs Education, , flanery, K., B., Slovic, R., Bigaj, S, , 2001.
  6. Authentic Assessment for Intervention. Intervention in School and Clinic, , Stanford, P.,Siders, J. A., , 2001.
  7. AAMD Skala adaptivnog ponašanja, , Igrić, Lj., Fulgosi-Masnjak, R, , 1991.
  8. Socijalni stavovi i vrijednosti djece s mentalnom retardacijom, (rad prezentiran na Znanstvenom skupu Istraživanja na području defektologije, listopad, , Fulgosi-Masnjak, , 1992.
  9. Struktura socijalnog ponašanja osoba s mentalnom retardacijom, , Igrić, Lj., Fulgosi-Masnjak, , 1992.
1. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Edukacijsko-rehabilitacijska procjena II