ERF
search
accessibility

Qualitative Approaches to Social Pedagogic Research

Code: 87284
ECTS: 4.0
Lecturers in charge: prof. dr. sc. Ivana Borić
Lecturers: prof. dr. sc. Ivana Borić - Exercises
Take exam: Studomat
Load:
Lecture typeTotal
Lectures 30
Clinical practicals 30
Recreation excercises 30
Laboratory exercises 30
Physical education excercises 30
Proofreading exercises 30
Disscussion panels 30
Practicum 30
Practical foreign language exercises 30
Exercises 30
Methodology exercises 30
* Load is given in academic hour (1 academic hour = 45 minutes)
Description:
Learning outcomes:
  1. Conduct research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
  2. Encourage the development of public policies aimed at improving the quality of life of individuals, groups and communities
  3. Advocate ethical principles and modern standards of the profession
  4. Present the results of scientific research and professional activities to the general and professional public
  5. Self-assess one's own interpersonal, generic and professional competencies and manage one's own professional development accordingly
  6. Critically evaluate the role and importance of research on the characteristics and effectiveness of specific interventions for the development of new evidence-based interventions or for the improvement of existing ones
  7. Evaluate the processes and effectiveness of interventions with individuals, groups and communities during and after the implementation of the intervention and use the results to improve interventions
  8. Develop research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
Literature:
  1. , 1. Ajduković, D. (2008): Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije. U: Koller-Trbović, N., Žižak, A. (ur.): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. ERF, Zgareb. 37-55.
    2. Ajduković, M., Kregar Orešković, K., Sladović Franz, B. (2008): Mogućnosti i izazovi kvalitativnog pristupa u istraživanju skrbi za djecu. U: Koller-Trbović, N., Žižak, A. (ur.): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. ERF, Zgareb. 119-153.
    3. Etički kodeks istraživanja s djecom (2003). Vijeće za djecu Vlade RH, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Zagreb.
    4. Haralambos, M., Holborn, M. (2002): Sociologija - teme i perspektive, Golden marketing, Zagreb (poglavlje 14).
    5. Jeđud, I. (2008): Kvalitativni pristup u društvenim istraživanjima. U: Koller-Trbović, N., Žižak, A. (ur.): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. ERF, Zagreb. 13-37.
    6. Jeđud, I. (2011): Modeli participacije i njihova refleksija u hrvatskoj praksi. Dijete i društvo. 31-43
    7. Koller-Trbović, N., Jeđud Borić, I., Žižak, A. (2011): Participacija djece u Dječjim vijećima u Hrvatskoj. Izvješće o rezultatima istraživanja provedenog u okviru pripreme Alternativnog izvještaja djece o stanju dječjih prava Hrvatskoj. http://www.savezdnd.hr/upload/sites/12/6106/files/alter_izvje__a_unicef_dj__prava/participacija_djece_u_djecjim_vijecima_izvjesce.pdf 43-53.
    8. Koller-Trbović, N. i Žižak, A. (2005): Participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija: socijalnopedagoški pristup. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. 85-143.
    9. Milas, G. (2005): Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima, Naklada Slap, Jastrebarsko. 571-613.
    10. Žižak, A. i sur. (2012): Što nam djeca govore o udomiteljstvu. UNICEF. 21-34, 138-142., , , .
  2. , 1. Berg, B.L. (2007): Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Pearson International Edition. 384.
    2. Dekleva, B., Razpotnik, Š. (ur.) (2002): Čefurji so bili rojeni tu. Življenje mladih priseljencev druge generacije v Ljubljani. Pedagoška fakulteta v Ljubljani in Inštitut za kriminologijo pri Pravni fakultete v Ljubljani, Ljubljana.
    3. Forum: Qualitative Social Research. http://www.qualitative-research.net
    4. Jeđud, I. (2007): Percepcija djece i mladih rizičnog ponašanja o značaju vršnjaka- kvalitativni pristup. Kriminologija i socijalna integracija, 15., 2., 51-65.
    5. Jeđud, I. (2007): Alisa u zemlji čuda - kvalitativna metodologija i metoda utemeljene teorije. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 43., 2., 83-101.
    6. Jeđud, I. (2011): Doprinos perspektive korisnica Odgojnog doma Bedekovčina u razumijevanju rizičnosti kod djevojaka. Doktorska diseratcija. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
    7. Jeđud-Borić, I., Koller-Trbović, N. (2012): Qualitative approach in social-pedagogical research and in education of social pedagogues. U: Heimgartner, A., Loch, U., Sting, S. (ur.): Empirische Forschung in der Sozialen Arbeit. Methoden und methodologische Herausforderungen. LIT Verlag GmbH & Co.KG, Wien. 39-53.
    8. Jeđud, I. i Lebedina-Manzoni, M. (2008): Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju, Napredak, Br. 4., str. 403-425.
    9. Jeđud, I. i Marušić, D. (2005): Način života u obitelji- perspektiva djece i mladih. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 41, 2; 71-85.
    10. Kobolt, A. (2005): Učenici druge generacije doseljenika u osnovnoj školi. Dijete i društvo. 7 (1). 204-224.
    11. Koller-Trbović, N. (2009): Nezaposlenost u doživljaju i iskustvu nezaposlenih mladih u Hrvatskoj. Ljetopis socijalnog rada. 16 (1). 91-111.
    12. Koller-Trbović, N. (2011): Socijalni pedagozi o stanju i perspektivama socijalne pedagogije. U: Poldrugač, Z., Bouillet, D., Ricijaš, N. (ur.): Socijalna pedagogija - znanost, profesija i praksa u Hrvatskoj. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. 229-273.
    13. Koller-Trbović, N. (2012): Sudjelovanje djece u procesu procjene potreba i planiranja intervencija: socijalnopedagoški pristup. U: Vladović, S. (ur.): Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju. Pravobraniteljica za djecu RH. Zagreb. 63-79.
    14. Koller-Trbović, N., Kalčić-Galeković, L. (2005): Pogled na vlastito djetinjstvo djece i mladih s poremećajima u ponašanju ili u riziku na razvoj poremećaja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. 41 (1). 3-17.
    15. Koller-Trbović, N. i Žižak, A. (2005): Participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija: socijalnopedagoški pristup. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb.
    16. Koller-Trbović, N., Žižak, A. (2006): Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija. Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada. 13 (2). 231-271.
    17. Koller-Trbović, N., Žižak, A. (2006): Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija. Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada. 13 (2). 231-271.
    18. Koller-Trbović, N. i Žižak, A. (ur.) (2008): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb.
    19. Koller-Trbović, N., Žižak, A. (2012): Problemi u ponašanju djece i mladih i odgovori društva: višestruke perspective. Kriminologija i socijalna integracija. 20 (1). 49-63.
    20. Koller-Trbović, N., Žižak, A., Jeđud, I. (2009): Nezaposlenost i socijalna isključenost mladih u Hrvatskoj: perspektiva nezaposlenih mladih u riziku ili s poremećajima u ponašanju. Kriminologija & socijalna integracija. 17 (2). 87-105
    21. Koller-Trbović, N., Žižak, A., Novak, T. (2003): Kvalitativna analiza u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. 39 (2). 189-203.
    22. Lebedina-Manzoni, M., Jeđud, I. (2008): Slika o sebi djece i mladih s poremećajima u ponašanju u procesu procjene potreba i planiranja tretmana, Socialna pedagogika, Ljubljana, 4.
    23. Lebedina-Manzoni, M., Jeđud, I., Novak, T. (2006): Doživljaj sebe u obitelji, Kriminologija i socijalna integracija, 15, 2, 25-37.
    24. Mayring, Ph. (1995): Qualitative Inhaltsanalyse. Deutscher Studien Verlag. Weinheim. 42-93.
    25. Mesec, B. (1989): Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Visoka šola za socialno delo. Ljubljana.
    26. Pandit, N. R. (1996): The Creation of Theory: A Recent Application of the Grounded Theory Method. The Qualitative Report. 2 (4). www.nova.edu/ssss/QR
    27. Raboteg-Šarić, Z., Rogić, I. (2002): Daleki život, bliski rub. Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Institut društvenih znanosti I. Pilar. 130-160, 240-298.
    28. Rapuš-Pavel, J., Kobolt. A. (2008): Iskustva s kvalitativnom analizom na području socijalnopedagoškog istraživanja. U: Koller-Trbović, N., Žižak, A. (ur.): Kvalitativni pristup u društvenim znanostima. ERF, Zgareb. 97-119.
    29. Sladović Franz, B. (2004): Odabir izvanobiteljskog smještaja djece ugroženog razvoja u obitelji. Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada. 11 (2). 215-229.
    30. Sladović Franz, B. (2004): Mišljenje stručnjaka o izdvajanju djece iz obitelji: rezultati intervjua. Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada. 11 (1). 115-131.
    31. Socialna pedagogika. Tematska številka: Socialnopedagoško razumevanje in ocenjevanje. 4 (4). 323-474.
    32. Uhlendorff, U. (1997): Socijalnopedagoške dijagnoze III. Prijevod za internu uporabu. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb.
    33. Vogrinc, J. (2008): Kvalitativno raziskovanje na pedagoškem področju. Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Ljubljana. 228.
    34. Žižak, A. i Koller-Trbović, N. (2003): Sudjelovanje djeteta u procesu procjene potreba i planiranja intervencija. Dijete i društvo. 5 (1). 119-139.
    35. Žižak, A., Koller-Trbović, N. (2003): Samoevaluacija rada na projektu. U: Koller-Trbović, N., Cvjetko, B., Koren-Mrazović, M., Žižak, A., (ur.): Model izvansudske nagodbe u kaznenom postupku prema maloljetnicima i mlađim punoljetnicima. Ministarstvo rada i socijalne skrbi RH, Državno odvjetništvo RH, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. 109-119.
    36. Žižak, A., Vučinić Knežević, M. (2004): Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju. Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada. 11 (2). 191-215.
    37. Žižak, A., Koller-Trbović, N., Jeđud, I. (2004): Poremećaji u ponašanju djece i mladih: perspektiva stručnjaka i perspektiva djece i mladih. U: Bašić, J., Koller-Trbović, N., Uzelac, S. (ur): Poremećaji u ponašanju i rizična ponašanja: pristupi i pojmovna određenja. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. 119-139.
    38. Žižak, A., Koller-Trbović, N., Jeđud, I. (2005): Samoiskaz djece i mladeži u riziku i/ili s poremećajima u ponašanju o budućnosti. Dijete i društvo. 7 (1). 117-138.
    39. Žižak, A., Koller-Trbović, N., Jeđud-Borić, I., Maurović, I., Mirosavljević, A., Ratkajec-Gašević, G. (2012): Što nam djeca govore o udomiteljstvu. UNICEF.
    40. Weingraf, T. (2001): Qualitative Research Interviewing. SAGE Publications, London, Thousand Oaks, New Delhi., , , .
3. semester
Obvezni predmeti Socijalna pedagogija: Djeca i mladi, 3. semestar - Regular studij - Social Pedagogy
Mandatory course - Regular studij - Social Pedagogy
Consultations schedule:

Qualitative Approaches to Social Pedagogic Research