Studenti ERF-a dobitnici rektorove nagrade za akademsku godinu 2017/2018.

Povjerenstvo za Rektorovu nagradu pregledalo je studentske radove koje su predložile sastavnice Sveučilišta u Zagrebu te je izabralo ukupno 172 rada u pet kategorija: 112 rada u a) kategoriji za individualni znanstveni i umjetnički rad (jedan ili dva autora), 31 u b) kategoriji za timski znanstveni i umjetnički rad (tri do deset autora), 3 u d) kategoriji za "veliki" timski znanstveni i umjetnički rad (više od deset autora), 3 u e) kategoriji za posebne natjecateljske uspjehe pojedinaca ili timova i 23 u f) kategoriji za društveno koristan rad u akademskoj i široj zajednici.

Svečana dodjela Rektorove nagrade održat će se u petak 6. srpnja 2018. u 11 sati u Kongresnoj dvorani na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Kennedyjev trg 6. Prigodom svečane podjele nagrada organizirana je i izložba postera nagrađenih radova dobitnika Rektorove nagrade i bit će otvorena od 6. do 13. srpnja 2018. na Ekonomskomu fakultetu. Upute za postavljanje izložbe postera dobitnika Rektorove nagrade dostupne su na mrežnoj stranici Sveučilišta u Zagrebu.

Srdačno čestitamo svim našim studentima, dobitnicima Rektorove nagrade za akademsku godinu 2017/2018., i želimo im mnogo uspjeha u daljnjem radu!

Studenti ERF-a dobitnici su nagrada u dvjema kategorijama.

  • U kategoriji b) Nagrada za timski znanstveni i umjetnički rad (tri do deset autora), za područje društvenih znanosti, nagradu su dobile studentice Marta Šarić, Lucija Šarić i Ivana Vinceković, za rad pod naslovom Profesionalni život osoba oboljelih od upalnih bolesti crijeva, izrađen pod mentorstvom prof.dr.sc. Lelije Kiš Glavaš.

Donosimo obrazloženje prijedloga rada za Rektorovu nagradu profesorice Kiš Glavaš:

„Ovaj rad primjer je izuzetno uspješne timske interdisciplinarne suradnje u planiranju i realizaciji znanstvenih aktivnosti. Naime, Marta Šarić studentica je završne godine Pravnog studija Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a Lucija Šarić i Ivana Vinceković studentice su 3. godine preddiplomskog studija Rehabilitacija na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

Ideja i inicijativa za izradu ovoga rada pokrenuta je od strane samih studentica koje su, kroz upoznavanje sa sadržajem i aktivnostima kolegija „Profesionalna rehabilitacija“, uočile veliki nedostatak podrške (stručne, financijske, institucionalne) u profesionalnom razvoju nekih skupina osoba smanjenih funkcionalnih sposobnosti. Tu se posebice ističu osobe s kroničnim bolestima, a među njima one oboljele od upalnih bolesti crijeva. Ove osobe, iz čitavog niza razloga, često ne mogu definirati svoj status osobe s invaliditetom i time realizirati čitav niz prava koja bi umnogome unaprijedila njihov profesionalni život. Priroda i simptomi upalnih bolesti crijeva - Chronove bolesti i Ulceroznog kolitisa, značajno otežavaju pristup zapošljavanju i radu, obavljanju profesionalnih aktivnosti ali i zadržavanju radnog mjesta kod ove skupine osoba, što svakako negativno utječe na kvalitetu njihovog profesionalnog života i opću kvalitetu života oboljelih osoba. Ovo je vrlo zorno prikazano u prvom dijelu uvoda rada, obogaćeno detaljnim opisom rezultata dvaju recentnih svjetskih istraživanja koja opisuju utjecaj spomenutih bolesti na različite aspekte života oboljelih osoba.

Veliki doprinos osvjetljavanju pravne problematike, vezano uz područje zapošljavanja, rada i povezanih prava osoba s invaliditetom i posebice osoba oboljelih od upalnih bolesti crijeva, dala je studentica Marta Šarić. Ona je izuzetno detaljno i sveobuhvatno pristupila analizi pravnih propisa, izradila jasan i detaljan prikaz zakonodavnog okvira i statusa osoba s invaliditetom i osoba oboljelih od upalnih bolesti crijeva što je, kroz osobni pravni profesionalni uvid i profesionalni uvid budućih edukacijskih rehabilitatorica, Lucije Šarić i Ivane Vinceković, rezultiralo jasnim i preciznim smjernicama za potrebne promjene u hrvatskom zakonodavstvu u području zapošljavanja i rada osoba s invaliditetom. Spomenuto je jedan od vrijednih doprinosa ovoga rada“.

  • U kategoriji f) Nagrada za društveno koristan rad u akademskoj i široj zajednici, nagradu je dobio 3. Međunarodni kongres studenata Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta ERFUSS.

U organizaciji kongresa sudjelovalo je ukupno 26 članova Organizacijskog i Programskog odbora te 26 volontera, studenata ERF-a. Rad organizacijskog i programskog odbora koordinirao je student logopedije Krešimir Perša. Članice Organizacijskog odbora Kongresa bile su studentice: Dina Levačić, Andrea Paulik, Martina Galić, Petra Šarko, Suzana Matić, Sara Kardaš, Irma Vargić, Lana Agejev, Tihana Grotić, Dora Švigir, Božena Ćubelić, Lea Dobrec, Franka Cegur, Patricija Vranješ i Danijela Gadža.

Članice Programskog odbora Kongresa bile su studentice: Lucija Azinović, Katarina Hrženjak, Laura Petković, Ivona Suban, Mihaela Ivošević, Ana-Marija Leko, Klara Marković, Zrinka Kuna, Kornelija Berečić.

U nastavku donosimo tekst kolege Krešimira Perše o ERFUSS-u.

„Međunarodni kongres studenata Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, ERFUSS'18 kongres je koji se temelji na idejama prvog ERFUSS-a iz 2014. godine i drugog ERFUSS-a iz 2016. godine. Ranije su studenti Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta bili organizirali studentske kongrese, ali za svaki smjer zasebno. Tako su održani kongresi studenata logopedije, rehabilitacije ili socijalne pedagogije. Prekretnica se dogodila 2013. godine, kada su studenti logopedije i studenti članovi Studentskog zbora Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta htjeli održati zasebne kongrese, no opredijelili su se za suradnju te odlučili napraviti zajednički kongres.

Osim suradnje unutar samog Fakulteta, ERFUSS-om se promiču još dva veoma važna oblika suradnje, a to su inter/multidisciplinarna suradnja i međunarodna suradnja. Vođeni idejom suradnje kao temeljne ideje-vodilje Kongresa, osmišljeno je ime ERFUSS, što je skraćenica za „ERF u suradnji s…“. Stoga su na Kongres pozvani studenti Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, studenti s drugih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu, studenti s drugih sveučilišta u Republici Hrvatskoj te studenti s inozemnih sveučilišta.

Program ERFUSS-a podržava razvoj suradnje tako da osim usmenih izlaganja i poster prezentacija, uključuje i interaktivne aktivnosti kao što su radionice i tribine te pažljivo osmišljene kulturno-zabavne aktivnosti kroz koje se studenti mogu upoznati, družiti te izmjenjivati ideje.

Zbog toga što su prijašnja dva Kongresa izuzetno dobro prihvaćena od strane studenata, ali i od nastavnog i nenastavnog osoblja Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te od strane stručnjaka iz prakse, tako smo i ove godine organizirali 3. po redu ERFUSS, koji se održao od 13. do 15. travnja 2018. godine na Sveučilišnom kampusu Borongaj. Ovaj događaj organiziran je od strane studenata članova Studentskog zbora ERF-a u suradnji s ostalim studentima fakulteta te su organizacijsku struktruru činili: Organizacijski odbor s 16 članova i Programski odbor s 9 članova. Također, kako bi se ovaj projekt realizirao bili su potrebni i volonteri, kojih je bilo sveukupno 26. Ukupan broj sudionika bio je 256, od kojih su njih 97 bili sudionici iz inozemstva. Strani studenti dolazili su iz okolnih zemalja iz regije: Slovenije (Ljubljana), Bosne i Hercegovine (Tuzla i Mostar), Srbije (Novi Sad) i Makedonije (Skoplje). Osim studenata ERF-a, na kongres je došlo i nekoliko studenata s drugih sastavnica Sveučilišta u Zagrebu: studenti s Hrvatskih studija, Zdravstvenog veleučilišta, Učiteljskog fakulteta, Filozofskog fakulteta te Pravnog fakulteta.

Sveukupno je bilo 35 usmenih izlaganja, 12 radionica, 3 projekcije filmova tematikom vezanih za struke zastupljene na ERF-u, predstavljanje 8 udruga (Inicijativa Boli me, Udruga za kreativni socijalni rad, Hrvatski Crveni križ – Služba za zaštitu migranata, udruga Cognitus i aplikacija za pomoć osobama s bihevioralnim ovisnostima – deVicer, Zajednica Susret, Udruga Ozana, Studentska sekcija za neuroznanost te Studentska udruga Pupovci). Održano je i 6 plenarnih predavanja, po 2 predavanja za svaki studijski smjer, koja su održali nastavnici ERF-a. Poster plakatima koje su izradili studenti 2. godine Preddiplomskog studija logopedije obilježen je i Svjetski dan glasa.

Osim što su dobili nova znanja, studenti su se mogli družiti i igrati društvene igre, badminton i stolni tenis. Također, osim aktivnosti na kampusu Borongaj, kolegice iz organizacije i volonteri vodili su sudionike Kongresa u obilazak grada, pri čemu su na zabavan način učili o povijesti Zagreba i njegovim znamenitostima.

Strani sudionici bili su zadovoljni smještajem koji im je bio osiguran u Chillout i Youth hostelu, zelenilom Kampusa te svim ostalim sadržajima. Po završetku kongresa svi sudionici dobili su potvrde o sudjelovanju na Kongresu.

Ovaj kongres, osim što je povezao studente logopedije, rehabilitacije i socijalne pedagogije na ERF-u, povezao je i studente iz Hrvatske i okolnih zemalja, te su tako stvorene nove prilike za suradnju. Prisutnošću na društvenim mrežama (Facebook, Instagram) te u medijima (gostovanjem u emisiji Z1 televizije „Zagrebe, dobro jutro“) povećana je vidljivost ERF-a, Sveučilišta u Zagrebu i kampusa Borongaj.

Budući da su u organizaciji ovog projekta sudjelovali studenti svih godina i smjerova ERF-a, vjerujemo da će ih ovaj uspješno održani kongres potaknuti na daljnje projekte te na organizaciju 4. po redu ERFUSS-a, 2020. godine“.

Popis svih dobitnika Rektorove nagrade u akademskoj godini 2017./2018. za najbolje studentske znanstvene i umjetničke radove, posebne natjecateljske uspjehe pojedinaca ili timova te za društveno koristan rad u akademskoj i široj zajednici dostupan je na mrežnoj stranici Sveučilišta u Zagrebu.