Još jedno uspješno sudjelovanje studentica logopedije na Međunarodnom programu IP Light 2019.

IP Light „International Programme for SLT students: models and systems of service delivery“ međunarodni je program s višegodišnjom tradicijom koji okuplja studente viših godina logopedije iz nekoliko europskih zemalja. Punih tjedan dana studenti sudjeluju na stručnim predavanjima, vođenim grupnim raspravama te pohađaju radionice koje vode profesori nekoliko europskih sveučilišta. I ove su godine na IP Lightu sudjelovali studenti i predavači iz Ujedinjenoga Kraljevstva (Birmingham City University), Nizozemske (HAN University of Applied Sciences u Nijmegenu i Rotterdamu), Belgije (Artevelde University Collage Ghent), Portugala (Instituto Politécnico de Setúbal), Španjolske (Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport u Barceloni) i Hrvatske (Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), a domaćin je drugu godinu zaredom bio Birmingham City University. Cjelodnevni su se programi održavali u prekrasnom gradiću tik do rodnoga grada Williama Shakespeara, Stratford-upon-Avon.

Program je, kao i svake godine, pokrivao više znanstvenih i stručnih područja u logopediji. Studenti iz svake države sudionice prije dolaska u skupinama su razrađivali studije slučaja koje su unaprijed osmislili voditelji i predavači. Naš je fakultet ove godine predstavilo čak 14 studentica prve i druge godine diplomskoga studija logopedije (Magdalena Bedeković, Ivana Buljubašić, Mihaela Đurenec, Matea Frklić, Martina Galić, Mateja Ilinović, Marija Jozipović, Ana Klemar, Gabriela Pandža, Željka Perić, Adela Petriš, Ida Posavec, Sandra Ramljak i Matea Zovko) uz pratnju docentice Marine Milković i asistentice Ane Matić.

Raspravljalo se o načinima provođenja procjene i terapijskih postupaka populacije s razvojnim jezičnim poremećajem, afazijom, dječjom govornom apraksijom, disfagijom, poremećajima glasa, poremećajima tečnosti govora te poremećajem iz spektra autizma. Profesori su moderirali pojedine slučajeve, a studenti su aktivno raspravljali i na taj način dijelili znanja i iskustva sa studentima iz drugih država. Osim toga, sudjelovali su na radionicama koje će im pomoći u budućem znanstvenom, stručnom i kliničkom radu. Na kraju programa ostalim su radnim skupinama predstavili što su naučili i do kojih su zaključaka došli. Osim rada (kojega je bilo napretek), našlo se vremena i za druženje, a studenti svake od zemalja ostalim su sudionicima na vrlo zanimljive i kreativne načine predstavili svoju državu, grad u kojem žive i studiraju, kao i koncept studijskoga programa logopedije.

Evo što o svemu kažu naše studentice logopedije nakon što su se sretno vratile svojim kućama:

Iz studentske perspektive, uistinu je zanimljivo vidjeti razlike u obrazovnim sustavima različitih zemalja, ali i razlike u načinima procjene i provođenju terapije. Iznimno je korisno i poučno, za vlastiti profesionalni razvoj, naći se u situaciji u kojoj moraš surađivati na slučaju s kolegama čija su obrazovna i praktična iskustva, a često i mišljenja te stavovi, drugačiji od naših vlastitih.

Također, radionice na kojima smo dobile priliku sudjelovati, osim što su nam pružile nove informacije iz perspektive stručnjaka iz različitih dijelova Europe, bile su vrlo zanimljive i kreativne. Cijelo nam je iskustvo uspjelo dodatno približiti specifične logopedske programe procjene i terapije te potaknuti opće akademske vještine poput javnog izlaganja, i konačno, pružiti okvir znanjima koja već imamo.