Predavanje "Što? ... Učenje u akademskom kontekstu"

Pozivamo sve studentice i studente ERF-a na predavanje u organizaciji Središnjeg ureda za studije i upravljanje kvalitetom Sveučilišta u Zagrebu pod nazivom "Što? ... Učenje u akademskom kontekstu" koje će se održati 5. i 6. travnja 2017. godine

Predavanjem će se obuhvatiti psihološki i biološki temelji i definicije učenja, pamćenja i korištenja znanja. Složeni će teorijski koncepti biti objašnjeni i preoblikovani u razumljivu i prosječnom studentu primjenjivu formu.

Cilj je predavanja:

  • demistificirati (odmaknuti se od) popularno-psihološke pristupe
  • omogućiti razumijevanje temeljnih koncepata i procesa u podlozi učenja
  • potaknuti primjenu stečenih znanja na vlastito učenje i stjecanje novih znanja i vještina općenito.

Mjesto i raspoloživi termini predavanja:

Rektorat Sveučilišta u Zagrebu, Trg maršala Tita 14 - Velika vijećnica:

5. 4. (srijeda), od 15 do 17 sati – kapacitet 50 studenata;

6. 4. (četvrtak), od 10 do 12 sati – kapacitet 50 studenata.

Prijave se otvaraju u utorak 28. 3. u 13 sati preko sljedeće poveznice: goo.gl/forms/f1844dYYJSgXFFxq2

Predavač: Božidar Nikša Tarabić, mag. psych. Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Uvod u predavanje

Procesi u podlozi učenja u svojoj su „srži“ slični, neovisno o tome je li riječ o usvajanju znanja iz temeljnih, eksperimentalnih grana znanosti, ili pak o umjetničkom izražaju, sportu, itd.

Pomalo neobično, ali, iako cijeloga života učimo, malo nas uistinu razumije psihološke i biološke mehanizme učenja. Čak i kada mislimo da je način na koji učimo dovoljno dobar, često se nađemo u situacijama kada shvatimo da raspolažemo „faktima“, ali ne i dubljim razumijevanjem koje nam omogućuje oslanjanje na vlastito  promišljanje i dolazak do novih uvida. Dio nas, s druge strane, ima izvrsne strategije učenja, ali nam nedostaje potvrda vlastitih metoda i implicitnih uvida kako bismo ih koristili još samopouzdanije i promicali diseminaciju ove vrste znanja među kolegama.

Temelj je adekvatnoga napretka akademskoga građanina razumijevanje načina na koji se oblikuju sustavi znanja te otvaranje mogućnosti njihova unaprjeđenja radi dugoročnoga podizanja vlastite kompetentnosti (razumijevanja složene materije unutar pojedine znanstvene grane, struke, aktivnosti).