Ostala iskustva studenata na međunarodnoj razmjeni


2018./2019.

IP Light međunarodni je program s višegodišnjom tradicijom koji okuplja studente viših godina logopedije iz nekoliko zemalja Europe. Uključuje pet dana druženja, stručnih predavanja i radionica koje pripremaju profesori s raznih europskih sveučilišta koji dolaze sa studentima.

Pokrivena su raznolika znanstvena i stručna područja, a svaka skupina studenata iz države sudionice dužna je prije dolaska u skupinama raditi na prikazu slučaja na temu koju voditelji i organizatori unaprijed odrede. Ove je godine domaćin IP Lighta bilo Sveučilište u Birminghamu (Birmingham City University), a cjelodnevni su se programi održavali od 4. do 9. studenog 2018. u prekrasnom gradiću Stratford-upon-Avon, rodnom gradu Williama Shakespearea. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet ove je godine predstavilo devet studentica prve i druge godine diplomskoga studija Logopedija (Marija Andrijašević-Maksimović, Kornelija Berečić, Ana Faletar, Lucija Lesić, Marija Marinović, Lara Pilepić, Petra Ramljak, Anja Slovenc, Ivana Zglavnik) uz pratnju docentice Marine Milković i asistentice Ane Matić.

Raspravljalo se o načinima provođenja procjene i terapijskih postupaka populacije s razvojnim jezičnim poremećajem, afazijom, dječjom govornom apraksijom, pedijatrijskom disfagijom, poremećajima glasa, poremećajima tečnosti govora te poremećajem iz spektra autizma. Profesori su moderirali pojedine slučajeve, a studenti su aktivno raspravljali i na taj način dijelili znanja i iskustva sa studentima iz drugih država. Osim toga, sudjelovali su na radionicama koje će im pomoći u budućem znanstvenom, stručnom i kliničkom radu. Učili su o načinima pružanja relevantnih informacija roditeljima, načinima poticanja narativnih vještina kod djece, čimbenicima koje valja uzeti u obzir kada se razmatra nastavak ili prekid terapije i slično. Naposljetku su ostalim radnim skupinama predstavili što su naučili i do kojih su zaključaka došli. Osim rada, susret je obilovao druženjima, a studenti iz pojedinih zemalja ostalima su predstavljali svoju državu, grad u kojem žive i studiraju, kao i koncept studijskog programa logopedije.

Evo što o svemu kažu studentice ERF-a nakon što su se sretno vratile svojim kućama:

„Na prijavu za sudjelovanje na IP Light programu privukli su nas prvenstveno zanimljivi slučajevi iz raznih područja logopedije, ali i mjesto održavanja samog Programa. Očekivale smo kvalitetne rasprave s drugim studentima, produbljivanje postojećih i stjecanje novih znanja, usporedbu prednosti i mana kurikula diplomskog sveučilišnog studija Logopedija u Zagrebu sa studijima drugih europskih zemalja te, naravno, puno druženja i stvaranja novih prijateljstava. Kvalitetna priprema slučajeva prije odlaska u Englesku pomogla nam je da Program ne doživimo iznimno zahtjevnim te da ravnopravno sudjelujemo u raspravama i postavljanju pitanja kako profesorima, tako i drugim studentima. Pohađanje radionica bilo je nešto opuštenije te smo kroz zabavne aktivnosti upijale nova znanja i ciljane metode rada sa, primjerice, narativnim vještinama. Kući se vraćamo zadovoljne, ispunjene i ponosne, s jasnijom slikom jakih i slabih strana kao budućih stručnjaka magistara logopedije.“


2017./2018.

Svea Kučinić, studentica 2. godine diplomskog studija Edukacijska rehabilitacija
21. ljetni sveučilišni program Azijsko – europske zaklade
Sveučilište Swinburne, Sveučilište Deakin i Sveučilište RMIT

Kada netko spomene veljaču, prvo na što pomislim je sivilo, možda snijeg, te ispitni rokovi. Zasigurno, prva (a ni deseta) asocijacija mi nije „ljeto“, osim možda u onom čeznutljivom stilu žudnje za ljetnim praznicima i buđenjem bez alarma, bez pritiska vježbi i seminara. No, ove godine kraj siječnja i početak veljače za mene su značili ljeto i to doslovno na drugom kraju svijeta. Naime, sredinom prosinca 2017. dobila sam obavijest kako sam primljena u 21. ljetni sveučilišni program Azijsko – europske zaklade, koje se održalo krajem siječnja i početkom veljače 2018. u Australiji i Novom Zelandu, točnije u Melbourneu i Christchurchu. Svake godine odjel za obrazovanje Azijsko – europske zaklade (Asia-Europe Fundation – ASEF) organizira dvotjedni ljetno sveučilišni program na neku društveno bitnu temu s ciljem povezivanja azijskih i europskih društava. Ovogodišnji 21. ljetni sveučilišni program Azijsko – europske zaklade bavio se temom mladih s invaliditetom pod naslovom „Mladi s invaliditetom: oblikovanje inkluzivnih ASEM[1] društava“. Nakon dva tjedna online priprema, koje su uključivale čitanje literature, 26. siječnja ujutro sam poletjela iz prohladnog Zagreba i 27. siječnja navečer sletjela u suncem obasjan (unatoč večernjim satima) Melbourne, na 33 stupnja Celzija i 10 sati vremenske razlike od Zagreba.

U programu je sudjelovalo 48 sudionika iz 48 zemalja Europe i Azije, odabranih između više od 5100 prijava, uključujući studente raznih društvenih i humanističkih znanosti, profesionalce u području rada s osobama s invaliditetom, iz bankarskog sektora, zakonodavnog sektora i sl., te stručnjake iz nevladinog sektora koji se bave zagovaranjem prava osoba s invaliditetom. Jedna od najboljih odlika odabrane skupine bila je da su u njoj bili i sudionici s raznim vrstama invaliditeta – od tjelesnog invaliditeta do autizma – koji su svojim iskustvima i perspektivama dodali novu dimenziju svakoj diskusiji ili zadatku. Teško je sažeti dva tjedna iskustava u kratak tekst, jer ovaj ljetni sveučilišni program nije bio samo prilika da unaprijedim svoja stručna znanja, već i prilika da upoznam nove kulture, nova mjesta i običaje – ne samo Australiju i Novi Zeland, već i 47 kultura drugih sudionika. Stoga sam odlučila ukratko opisati ključne elemente programa, kao i neke zanimljivosti koje su proizašle iz dva tjedna neprestanog druženja s tolikom grupom raznih ljudi, na mjestima vrlo drugačijim od Hrvatske.

Prvoga dana programa jedna od organizatorica zamolila nas je da imenujemo jednu metaforičku stvar koju smo ponijeli sa sobom. Kada je došao red na mene, rekla sam da sam ponijela većinu stvari kao i drugi (interes, spremnost na rad), ali da je bitnije ono što sam ostavila za sobom, a to je ono što se naziva zonom udobnosti. Nije bilo jednostavno odletjeti na drugi kraj svijeta sama, među ljude koji su se činili u mnogo toga iskusniji i impresivniji od mene, no danas mi je jako drago da jesam.

Tijekom prvog tjedna programa, koji se odvijao u Melbourneu uz pomoć tri partnerska sveučilišta (Sveučilište Swinburne, Sveučilište Deakin i Sveučilište RMIT), predstavljeno je svako od osam tematskih područja (mobilnost, zaštita prava i legislativa, ekonomska sigurnost i zapošljavanje, inkluzivno obrazovanje, zdravlje i dobrobit, sudjelovanje u društvu, pristup informacijama, te stavovi i percepcije) i to kroz interaktivna teorijska predavanja i radionice. Predavanja su bila raznolika i svako je bilo popraćeno diskusijom, kroz koju sam shvatila kako - iako je dio problema s kojima se mladi s invaliditetom susreću univerzalan - ipak postoje značajne razlike između konteksta iz kojih dolazimo. Primjerice, iako se svaka europska država razlikuje od svojih susjeda, ipak dijelimo neku vrstu zajedničkog konteksta zahvaljujući Europskoj uniji. Kada je riječ o azijskim zemljama, takav zajednički kontekst jednostavno ne postoji (s izuzetkom ASEAN-a, odnosno zajednice jugoistočnih azijskih zemalja). Pretpostavke koje se u Europi podrazumijevaju i prakse koje su primjenjive i relativno učinkovite u većini europskih zemalja uopće nisu primjenjive na azijske kontekste. Razmjeri razlika u kulturološkim vrijednostima, vjerskim uvjerenjima, sustavima vrijednosti, strukturama društava, stavovima, izvorima financiranja usluga dostupnih osobama s invaliditetom itd. postale su mi jasne tek kada sam iz prve ruke čula iskustva drugih sudionika.

Upravo su se te razlike pokazale jednim od najvećih izazova u drugom tjednu programa, koji se odvijao na kampusu Sveučilišta Canterbury u Christchurchu (Novi Zeland). Tijekom drugog tjedna radili smo u manjim skupinama od pet ili šest osoba. Skupine su bile sastavljene s podjednakim omjerom azijskih i europskih sudionika, sa i bez invaliditeta, te s raznim profesionalnim vještinama. Svakoj skupini dodijeljeno je jedno od tematskih područja te konkretan zadatak, odnosno izazov. Izazovi koje su nam zadale razne organizacije ili ustanove iz Europe i Azije (među kojima je bio i ured naše Pravobraniteljice za prava osoba s invaliditetom) predstavljali su stvarne probleme s kojima se te organizacije ili ustanove susreću. Naš zadatak bio je osmisliti stvarna i konkretna rješenja. Tijekom rada bilo je potrebno ustanoviti zajednički okvir unutar kojega bismo ujedinili naša različita iskustva i znanja te ih iskoristili kako bi došli do rješenja prikladnog za kontekst izazova.

Osobno sam bila članica tima Mobilnost. Naš izazov zadala je Europska studentska mreža (ESN). Tražili su od nas da predložimo novi način održavanja, promoviranja i financiranja web platforme MappED!, osmislimo kako platformu predstaviti u azijskim zemljama, te procijenimo pristupačnost platforme, kako bi studenti s invaliditetom koje zanima studij u inozemstvu lakše dobili informacije o pristupačnosti europskih sveučilišta. Kao rezultat izazova, osmislili smo novi model vođenja i održavanja platforme, te napisali novi vodič za „mapiranje“ sveučilišta. Oba dokumenta uskoro će biti dostupna na stranicama ASEF-a, kao i rezultati drugih timova. Službeni dio programa završio je predstavljanjem rješenja svih timova pred cijelom grupom, predstavnicima Sveučilišta Canterbury te predstavnikom Ministarstva vanjskih poslova i trgovine Novog Zelanda.

No, osim službenog dijela, postojao je, naravno, i neslužbeni dio. Svatko tko je ikada sudjelovao na sličnom projektu ili razmjeni mladih zna kako se neobično brzo stvori povezanost između ljudi koji dođu kao stranci i zatim tjedan ili dva provedu gotovo neprestano zajedno. Kao što smo prvi dan morali reći što smo ponijeli od kuće, zadnji dan smo morali reći što ćemo ponijeti natrag. Kao što se može pretpostaviti, bilo je teško odabrati samo jednu stvar, pa ću ovdje navesti nekoliko onih koje nisam imala priliku do sada nabrojati. Osim osjećaja kompetentnosti koji sam dobila napokon primjenjujući znanja koja sam pet godina stjecala na fakultetu, na let kući ponijela sam i sljedeće: iskustvo plivanja u Pacifiku nakon dvije neprospavane melburnške noći (jet lag i vrućina su stvarno nezahvalna kombinacija), gledanje zalaska sunca na plaži St. Kilda, hodanje uz rijeku Yarra u centru Melbourna, miris eukaliptusa, aboridžinski obred dobrodošlice, uzbuđenje kada smo kroz prozor autobusa vidjeli klokane u divljini, proslavu Waitangi dana u zaljevu Okains na Novom Zelandu, gledanje tradicionalnih Maorskih obreda, ljubaznost i strpljenje organizatora, strast i trud drugih sudionika, bezbroj privatnih šala i novi popis zemalja i ljudi koje moram posjetiti u skoroj budućnosti.

Detaljnije informacije o 21. ljetnom sveučilišnom programu Azijsko-europske zaklade te o izazovima i njihovim rješenjima možete pronaći na mrežnoj stranici Azijsko – europske zaklade.

Autor fotografija: Sean Lee


[1] ASEM je kratica za „Asia-Europe Meeting“ te označava 30 europskih i 21 azijsku državu koje sudjeluju u Skupu azijskih i europskih zemalja. Više o ASEM-u: http://www.aseminfoboard.org/about

Staff Mobility

Staff mobility is a very important aspect of the internationalization policy and our Faculty strongly supports international mobility of outgoing and incoming staff.

If you want to visit our Faculty through Erasmus+ Staff Mobility Programme, please contact your respective Office for International Relations at your University/Faculty to see your options.

Browse our website to see is there a programme/course in which you could fit with your topics/areas of expertise. If you are coming through Erasmus+ programme as a teaching staff, you should have minimum 5 hours of lectures.

Contact our coordinator for international relations ( This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ) to discuss further details.

More information: http://www.unizg.hr/homepage/international-exchange/staff-mobility/

Student Exchange


How to apply

  • Contact your university's Erasmus coordinator or international office to find out if you are eligible for exchange to the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb. You must apply through your home university.
  • Once you were chosen by your home university, your coordinator must nominate you for your student exchange period at the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb (via e-mail). Nominations for the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences should be sent to This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • After nomination, students need to apply. Application procedure
    APPLICATION DEADLINES (to receive your application documents by e-mail):
    10 May for the winter semester / academic year
    10 November for the summer semester
  • Student can choose courses in English from our list list (according to the Important Information) and fill out the Learning agreement. Please note that all courses are held as individual consultations with the teachers.
  • Learning Agreement with all the information about coordinators and contact persons at the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences can be found here: Learning Agreement - Example.
  • If you want to take some elective courses at some other Faculty, you must sign another Learning agreement with that Faculty.

IMPORTANT:

Winter semester 2016/2017 starts on Monday, October 3th, 2016.
Summer semester 2015/2106 starts on Monday, February 20th, 2017.

For additional information students can contact Coordinator for international relations Ms Vesna Čavić ( This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ).

Incoming students will receive an e-mail from the coordinator (at least one month prior to their arrival) with the exact date of the enrolment and all the information about enrolment procedure (usually that takes place one week before the beginning of winter or summer semester).


How to apply

  • Contact your university's coordinator or international office to find out if you are eligible for exchange to the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb. You must apply through your home university.
  • Student needs to apply for exchange period at the University of Zagreb Application procedure
  • APPLICATION DEADLINES (to receive your application documents by e-mail)
    10 May for the winter semester / academic year
    10 November for the summer semester
  • Student can choose courses in English from our list (according to the Important Information) and fill out the Learning agreement. Please note that all courses are held as individual consultations with the teachers.
  • Learning Agreement with all the information about coordinators and contact persons at the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences can be found here: Learning Agreement - Example.
  • If you want to take some elective courses at some other Faculty, you must have another Learning agreement with that Faculty.

If your University does not have Erasmus+ agreement or bilateral agreement with the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, you can still apply as a zero-grant student (freemover).

Zero-grant student can study for a semester or two at the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences within the study programe at the home university but outside of formal exchange agreement.

Zero-grant will have to cover all the costs of their study period (tuition fees, accommodation, etc.) The University of Zagreb or the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences presently do not offer any financial assistance for foreign citizens. Foreign students must have sufficient financial means for the duration of their stay.

The tuition fee for an exchange study programme is reached by the Dean's Council of the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences.
For details please contact the coordinator for international relations Ms Vesna Cavic ( This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. )


Student can live in student residence hall or they can choose private accommodation.

If you want to live in residence hall, you have to choose that option in the online application form. Check details here: Housing

If you want to rent an apartment, there are many options (e.g. www.homeinzagreb.com ) and you should contact them directly and arrange all the details. More information can be found here: Housing

Other Agreements


International Agreements of the University of Zagreb

Subcategories